آموزش تصویری ثبت نام در صرافی نوبیتکس

آموزش ثبت نام در صرافی نوبیتکس
آموزش ثبت نام در صرافی نوبیتکس

صرافی نوبیتکس پلتفرمی آنلاین است که شما می توانید به خرید و فروش بیت‌کوین و اتریوم و سایر رمزارزها بدون واسطه بپردازید. مهمترین مزیت نوبیتکس نسبت به صرافی های خارجی این است که کاربر می تواند ارزهای دیجیتال را با کلیه کارت های بانکی خریداری کند و هم چنین می توانید در قسمت بازار حرفه ای این صرافی ارز های دیجیتال خود را با کمترین کارمزد به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید؛ مثلا بیتکوین را به تتر تبدیل کنید. این صرافی در سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد یک پل ارتباطی بین تریدرهای ایرانی و بازار ارزهای دیجیتال یا همان رمز ارزها در ایران ایجاد شد.

در صرافی نوبیتکس، کاربر، نقش صرافی را ایفا می‌کند و بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به قیمت پیشنهادی خود می‌خرد یا می‌فروشد و یا حتی می توانید سفارش خرید یا فروش بگذارید که وقتی ارزی به قیمت موردنظرتان رسید، آن ارز را خریداری یا بفروش برساند. دیگر مزیت‌ این صرافی، تعیین لحظه‌ای قیمت و آنلاین بودن و نقل‌ و انتقال خودکار و سریع ارزهای دیجیتال است و جالب است بدانید که این صرافی زمان برداشت ریالی را در صورت اینکه شما کارت بانک آینده داشته باشید و آن را در نوبیتکس در قسمت کارت های بانکی، معرفی کرده باشید در کمتر از یک ساعت و برای سایر بانک ها در کمتر از ۶ ساعت، فراهم کرده است. هم چنین این صرافی برای راحتی کاربران خود به هر فرد یک کیف پول رمزارز اختصاص می دهد تا دارایی‌اش را در آن نگهداری کند و در زمان مناسب برداشت یا فروش برساند.

امنیت صرافی نوبیتکس

برای همه تریدرها و سرمایه گذاران رمزارزها امنیت دارایی آنها در اولویت بالایی قرار دارد. تیم توسعه نوبیتکس برای حفظ امنیت کاربران بدلیل وجود کلاهبرداری های فیشینگ و جلوگیری از هک و برای حداکثر امنیت کاربران، برنامه نویسان با سابقه در زمینه ی امنیت سایبری را بکار گرفته است و هم چنین به طور پیوسته با مراکز تحقیقاتی دانشگاه شریف هم برای بالا بردن امنیت پلتفرم خود همکاری می کند.

واریز و برداشت ریالی در نوبیتکس

کارمزد واریز در این صرافی صفر ریال می باشد و کارمزد برداشت ریالی به دلیل هزینه‌ها و درگاه بانکی برای تسویه، یک درصد از میزان برداشت شما و تا سقف ۴۰۰۰ تومان برای ۵۰ میلیون تومان برداشت می باشد. مثلا اگر بیست میلیون تومان هم برداشت بزنید باز هم فقط چهار هزار تومان، کارمزد از شما کسر شده و مبلغ اضافه تری از شما کم نمی شود.

کارمزد معاملات صرافی نوبیتکس

کارمزد معاملات در صرافی نوبیتکس بصورت درصدی از مبلغ کل معامله است و هم از خریدار و هم از فروشنده گرفته می‌شود. پس کارمزد معامله بدین صورت، درصدی از حجم دارایی درخواستی شماست که محاسبه می گردد.

به طور مثال اگر فروشنده بخواهد اتریوم خود را به ریال دریافت کند و آن را بفروشد، کارمزد به صورت درصد از ریال محاسبه می شود و بالعکس اگر خریدار بخواهد با ریال خود اتریوم خریداری کند، کارمزد به صورت درصد از اتریوم محاسبه می شود.

و هم چنین با توجه به حجم معاملات کاربر، کارمزد معاملات به صورت جدول زیر تعیین می گردد:

کارمزد معاملات صرافی نوبیتکس
کارمزد معاملات صرافی نوبیتکس

بازارهای اصلی و بازارهای حرفه ای در نوبیتکس

نوبیتکس به دو بخش بازارهای اصلی و بازارهای حرفه ای تقسیم می شود.

در بازارهای اصلی جفت ارزهایی با هم قابل معامله هستند(منظور از جفت ارز: تبادل یک ارز با یک ارز دیگر می باشد) که عبارتند از:

  • امکان مبادله ی تومان با ارزهای: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و اتریوم کلاسیک، ترون، ایاس (EOS)، تتر، ریپل، بایننس کوین (BNB)، استلار (STELLAR) و دوج کوین

و در بازارهای حرفه ای جفت ارزهایی با هم قابل معامله هستند که عبارتند از:

  • امکان مبادله ی تتر با ارزهای: بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، ترون، ایاس (EOS)، ریپل، بایننس کوین (BNB)، استلار (STELLAR) و دوج کوین

برای شروع به کار با نوبیتکس و خرید یا فروش در آن، باید مراحل زیر را به ترتیب تکمیل کنید:

  1. ایجاد حساب کاربری در نوبیتکس با ایمیل معتبر
  2. انجام فرآیند احراز هویت
  3. واریز ریال یا رمزارز
  4. انجام معامله در بازار نوبیتکس

در ادامه ما به ترتیب به آموزش تک تک مراحل می پردازیم:

نحوه ی ثبت نام و احراز هویت نوبیتکس

ابتدا روی لینک زیر کلیک کنید تا وارد صفحه ی ثبت نام شوید

لینک ثبت نام در صرافی نوبیتکس

نحوه ی ثبت نام و احراز هویت نوبیتکس

لینک ثبت نام در صرافی نوبیتکس با تخفیف ۱۰ درصدی در معاملات

نحوه ی ثبت نام و احراز هویت نوبیتکس

  • در قسمت ایمیل باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید.( آدرس ایمیلی را بزنید که امکان دسترسی به آن را دارید چون همیشه برای نقل انتقالات به ایمیل باید دسترسی داشته باشید.)
  • سپس در قسمت بعدی یک پسورد یا همان رمز عبور مناسب وارد کنید.(بهتر است رمز عبور، ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و اعداد و علامت باشد مثل !#۷۸۴۵۱۲White) فراموش نکنید که رمز عبور را حتما در جایی یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید.
  • در قسمت بعدی در صورت موافقت با قوانین و شرایط ‌خدمات نوبیتکس، تیک «پذیرش قوانین و شروط» را بزنید.
  • اگر از لینک بالا وارد شده باشید کد تخفیف کارمزد ۵۱۵۴۸۸ به صورت خودکار وارد باکس کد دعوت شده است اما اگر این کد را مشاهده نکردید برای استفاده از تخفیف کارمزد معاملاتی می توانید کد ۵۱۵۴۸۸ را در قسمت کد دعوت بزنید.
  • حالا روی باکس من ربات نیستم (I’m not a robat) کلیک کنید.
  • و در مرحله آخر روی دکمه «ثبت‌نام» کلیک کنید تا ثبت نام شما تکمیل شده و وارد مرحله بعدی شوید.

دراین مرحله صفحه ای همانند تصویر بالا را مشاهده خواهید کرد.

احراز هویت نوبیتکس

حالا برای اینکه که اطلاعات شما تأیید شود لازم است مراحل احراز هویت را انجام دهید، پس بر روی گزینه (شروع فرآیند احراز هویت) در قسمت بالا سمت چپ(کادر زرد رنگ) کلیک کنید.

احراز هویت نوبیتکس
احراز هویت نوبیتکس

در این مرحله صفحه ای همانند بالا برای شما باز شده است.

حالا از نوبیتکس، ایمیلی حاوی کد تأیید سایت به آدرس ایمیلی که در هنگام ثبت‌نام وارد کرده‌اید ارسال‌ می شود. پس به ایمیل خود رفته و ایمیلی که از طرف نوبیتکس برای شما آمده است را باز کنید. توجه کنید که اگر در (inbox) یا صندوق ورودی ایمیلتان نبود حتما در قسمت هرزنامه یا اسپم spam خواهد بود. سپس کد تایید(کد شش‌رقمی ارسال شده به ایمیلان) را در کادر (کد تایید را وارد کنید) را وارد کرده و بعد گزینه (تایید) را کلیک کنید.

در صورتی‌که بعد از گذشت ۶۰ ثانیه کدی از طرف نوبیتکس به ایمیل شما نیامده باشد بر روی گزینه (ارسال مجدد کد) کلیک کنید تا کد جدیدی به ایمیل شما ارسال شود.

بعد از تایید کد ارسالی، دوباره شما به صفحه اصلی هدایت می‌شوید.

اما برای تکمیل احراز هویت لازم است دوباره به قسمت (شروع فرآیند احراز هویت) بروید.

صفحه ای همانند زیر برای شما باز می شود:

احراز هویت صرافی نوبیتکس
احراز هویت صرافی نوبیتکس

در مراحل احراز هویت صرافی نوبیتکس اطلاعات همچون : تلفن همراه، کارت شناسایی، اطلاعات بانکی، آدرس و تلفن را از شما می خواهد.

برای ادامه مراحل احراز هویت روی دکمه سبزرنگ ارتقا به سطح ۱ کلیک کنید.

در این مرحله وارد صفحه زیر می‌شوید.

حالا در کادر سفید رنگ شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. حتما شماره ای را وارد کنید که در دسترس شما همیشه باشد.

پس از وارد کردن شماره همراه خود روی دکمه سبز رنگ (ارسال کد) کلیک کنید.

یک کد شش‌ رقمی به موبایل شما ارسال خواهد شد. این کد را داخل کادر سفیدرنگ وارد کنید و روی دکمه سبز رنگ (بعدی) کلیک کنید.

در این مرحله صفحه بالا را می بینید که باید اطلاعات کارت شناسایی خود را برای احراز هویت تکمیل کنید که اطلاعاتی مثل نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، شماره کد ملی و تصویر کارت ملی را از شما می خواهد.

تمام اطلاعات را به‌صورت دقیق و کامل و طبق کارت شناسایی خود وارد کرده و در آخر یک عکس با کیفیت از کارت ملی خود در آخرین کادر بارگذاری کنید. فراموش نکنید که تمامی اطلاعات باید مربوط به خود شما باشد. بعد از تأیید کردن توسط شما با پیام (در این لحظه درخواست احراز هویت شما به سایت ارسال می‌شود.) روبرو می شوید.

در این مرحله شما باید اطلاعات بانکی شامل شماره کارت و شماره شبا را وارد کنید.

پس همانند تصویر بالا روی گزینه سبزرنگ (افزودن کارت) کلیک کنید.

اکنون شماره کارت را در کادر سفید رنگ وارد کنید و برای تأیید روی علامت تیک سبز رنگ کلیک کنید.

توجه کنید که شماره کارت حتماً شماره کارتی باشد که به نام خودتان است تا صرافی آن را تایید کند.

شما باید حداقل یک شماره کارت در این مرحله وارد کنید.(می توانید تعداد بیشتری از عابربانک های دیگر خود را نیز به همین ترتیب وارد نمایید)

در صورتی که شماره کارت صحیح وارد شود، بانک کارت را تشخیص داده و با کلیک بر روی دکمه سبزرنگ (تایید و رفتن به مرحله بعد) وارد مرحله بعدی می‌شوید.

حالا وارد صفحه‌ای مانند تصویر بالا می‌شوید که از شما می خواهد شماره شبا کارت‌بانکی خود را وارد کنید.

پس بر روی دکمه سبزرنگ (افزودن حساب) کلیک کنید.

کادر سفیدرنگی را خواهید دید که در آن باید شماره شبا مربوط به حداقل یک حساب بانکی که به نام خودتان است و در مراحل قبلی شماره عابرکارت آن را داده بودید را وارد کنید. پیشنهاد می شود شماره شبا مربوط به بانک آینده را وارد کنید تا در زمانی که می خواهید از حساب خود برداشت بزنید، برداشت شما سریعتر انجام شود.

پس از تأیید شماره شبای وارد‌شده بر روی گزینه (تائید و رفتن به مرحله بعد) کلیک کنید.

پس از تائید به صفحه جدیدی هدایت می‌شوید که در گوشه بالا سمت چپ آن نوشته شده (تائید شده سطح یک) که معنای این پیغام یعنی اینکه احراز هویت در (سطح یک کاربری) شما تأیید شده است.

و در پایین صفحه مزیت های سطوح کاربری نوبیتکس شرح داده شده است.

لینک ثبت نام در صرافی نوبیتکس

آموزش واریز تومان به نوبیتکس

حالا شما می خواهید با کارت عابر بانکی خود به نوبیتکس پول واریز کنید تا بتوانید رمزارز بخرید. پس به قسمت کیف پول های من همانند تصویر زیر بروید.

حالا جلوی قسمت ریال که با نماد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران نمایش داده شده، بر روی واریز (دکمه سبز رنگ) کلیک می کنید.

حالا مثل تصویر زیر از قسمت کارت های بانکی، یکی از کارت های بانکی خودتان که در آن وجه واریزی را دارید جهت واریز پول به نوبیتکس را انتخاب کنید. سپس مبلغ واریزی را به تومان وارد کرده و در آخر روی انتقال به درگاه پرداخت کلیک کنید تا به صفحه پرداخت هدایت شوید. بعد از وارد کردن اطلاعات کارت خود و زدن دکمه پرداخت، به نوبیتکس هدایت می شوید.

حالا اگر به قسمت کیف پول های من بروید جلوی قسمت ریال، مقدار پولی که واریز کردید به شما نمایش داده می شود.

آموزش خرید یا فروش در نوبیتکس

شاید این سوال ایجاد شود حالا به چه طریقی می توانیم در نوبیتکس سفارش خرید یا فروش رمز ارز بگذاریم؟!

خرید در نوبیتکس

برای مثال ما می خواهیم ارز تتر را با ریال خریداری کنیم یعنی ریال ایران را بدهیم و تتر را خریداری کنیم.

از قسمت بازارهای اصلی ارز تتر/تومان را انتخاب می کنیم.

بعد از کلیک کردن روی تتر/تومان با صفحه ای روبرو می شوید که ابتدا چارت(نمودار)تغییرات قیمت تتر را بر حسب تومان نمایش می دهد. در پایین همین صفحه و درست زیر نمودار، کادری همانند شکل زیر را می بینید.

خب حالا مقدار تتر (usdt) خود را که می خواهید بخرید را وارد کنید(برای خرید فقط باید اول تعداد ارز تتر و بعد قیمتی که می خواهید با آن قیمت، تتر بخرید را وارد کنید).

برای خرید سریع تر می توانید روی کلمه (انتخاب) جلوی پایین ترین قیمت فروش کلیک کرده و سپس روی گزینه کادر سبز رنگ (خرید) کلیک کنید تا سفارش خرید شما ثبت شود. در ضمن شما می توانید هم تعداد تتر و هم قیمت را دستی وارد کرده و سفارش خرید بزنید.

اگر هم قصد دارید کل موجودی خود را تتر بخرید در جلوی موجودی، روی گزینه (انتخاب) کلیک کرده و بعد جلوی پایین ترین قیمت فروش هم روی کلمه (انتخاب) کلیک کرده و سپس روی گزینه کادر سبز رنگ (خرید) کلیک کنید تا سفارش خرید شما ثبت شود.

آموزش فروش ارز در نوبیتکس

حالا می خواهیم برای مثال ۱۰۰ تتر را بفروشیم و به تومان تبدیل کنیم.

ایندفعه همچون تصویر زیر در قسمت فروش تتر، در همان صفحه در قسمت مقدار(usdt) عدد ۱۰۰ را وارد می کنیم یعنی ما قصد داریم ۱۰۰ تتر را بفروشیم و در قسمت قیمت واحد، برای فروش سریع تر، جلوی بالاترین پیشنهاد خرید، روی کلمه (انتخاب) کلیک می کنیم و بر روی کادر قرمز رنگ (فروش) کلیک می کنیم تا سفارش فروش ما ثبت شود. در ضمن توجه داشته باشید که می توانیم قیمت واحد را هم به دلخواه خودمان وارد کنیم.

ویژگی‌ های سطح های مختلف کاربری نوبیتکس

سطح یک کاربری نوبیتکس

سطح یک کاربری نوبیتکس
سطح یک کاربری نوبیتکس

سطح دو کاربری نوبیتکس

سطح سه کاربری نوبیتکس

سطح سه کاربری نوبیتکس
سطح سه کاربری نوبیتکس

سطح تریدر نوبیتکس

سطح تریدر نوبیتکس
سطح تریدر نوبیتکس

شاید این سوال ایجاد شود در صورتی که شماره تلفن ثابت برای سطح دو کاربری نوبیتکس ندارید چکار باید انجام دهید؟

اگر تلفن ثابت از خود ندارید از آدرس و شماره تماس یکی از بستگان و نزدیکان خود استفاده نمایید. (فراموش نکنید که تلفن ثابت و آدرس باید برای یک مکان باشد)
هم چنین می توانید آدرس و شماره تماس خود را در حساب کاربری از طریق پروفایل/ پروفایل من، تکمیل کنید.

سقف برداشت ریالی برای هر سطح کاربری نوبیتکس چقدر است؟

حداقل برداشت ریالی مبلغ ۱۵ هزار تومان است و حداکثر برداشت ریالی بستگی به سطح کاربری شما دارد.
سطح یک: حداکثر ۲۰ میلیون تومان
سطح دو: حداکثر ۳۰۰ میلیون تومان
سطح سه: حداکثر ۶۰۰ میلیون تومان

شبکه‌های واریز و برداشت رمزارز در نوبیتکس کدامند؟

شبکه‌های واریز و برداشت رمزارز در نوبیتکس
شبکه‌های واریز و برداشت رمزارز در نوبیتکس

لینک ثبت نام در صرافی نوبیتکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *