هاست ابری چیست؟

هاست ابری، یا هاست VPS ابری به شما اجازه می دهد از منابع چندین سرور استفاده کنید، به جای اینکه سایت خود را به یک مکان تک سرور محدود کنید. این باعث می شود سرویس های ابری بسیار مورد پسند قرار گیرند.

مزیت اصلی هاستینگ ابری این است که اجازه می دهد تا وب سایت خود را بطور نامحدود گسترش دهید و برای سایت های با ترافیک سنگین ضروری است. هاستینگ ابری همچنین امکان محافظت بیشتر از سرور درهم شکسته را می دهد. اگر یک سرور خراب شود، به سادگی به یک سرور ابری دیگر منتقل می شوید.

هاستینگ ابری چیست؟

سرورهای ابری مشابه محیط هاستینگ VPS هستند. تفاوت کلیدی این است که به جای اینکه یک تک سرور اختصاصی به سایت شما اختصاص داده شود (مشابه VPS)، منابع در میان یک شاخه از دستگاه های فیزیکی مختلف گسترش می یابند.

با هاست ابری، یک شبکه از دستگاه های مجازی بالقوه نامحدود در اختیار خواهید داشت. تمام این دستگاه های مجازی بر روی یک شبکه زیرزمینی از سرورهای فیزیکی تکیه می کنند. با تمام این دستگاه های مجازی متصل به یک دیگر، شما اساسا یک VPS عظیم ایجاد می کنید.

با استفاده از پلت فرم هاستینگ ابری، از سرورهای چندگانه بهره مند خواهید شد، بنابراین منابع بیشتری را در دسترس دارید. شما می توانید قدرت سرور خود را هر زمان که مایل به پاسخگویی به نیازهای مختلف ترافیک هستید، افزایش دهید.

در حالی که هاستینگ ابری، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به هاستینگ VPS دارد، برای سفارشی سازی به همان اندازه امکان پذیر نیست.

چه شخصی باید از هاستینگ ابری استفاده کند؟

هاستینگ ابری یک انتخاب عالی برای صاحبان وب سایتی است که نیاز به انعطاف پذیری دارند؛ این را هاستینگ ابری فراهم می کند، تا عملکرد افزایش یافته را برای برآورده ساختن افزایش ترافیک فعال کند.

 

مزایا و معایب هاست ابری

هاست ابری یک گزینه عالی برای صاحبان وب سایت هایی است که می خواهند یک هاست مقیاس پذیر و با کارایی بالا داشته باشند. هاستینگ ابری با بسیاری از مزایا پا به عرصه می گذارد، اما برای هر سبک از وب سایت، همانطور که در زیر خواهید دید مناسب نیست.

هاستینگ ابری آپشن های سفارشی سازی مناسبی را به شما ارائه می دهد. با این حال، ممکن است به دلیل تعدد سرور هایی که نیاز به توزیع تنظیمات در بین آنها دارید، محدودیت داشته باشید. تنظیم پیکربندی هاستینگ شما برای استفاده بیشتر از شبکه شما ممکن است نیاز به برخی مهارت های فنی داشته باشد.

هاستینگ ابری حقیقتا در توانایی گسترده شدن می درخشد. ضرورتا کل یک شبکه یا سرورها را در اختیار دارید تا لحظات مورد نظر را برای ذخیره سازی اضافی یا برای رفع نیازهای ترافیکی افزایش دهید. همچنین، با توجه دسترسی بالای سرورها، زمان بیداری و عملکرد بسیار بالایی را خواهید داشت. اگر دائما در یک سرور فیزیکی شکست رخ دهد، سایت شما به سرور دیگری منتقل خواهد شد.

محیط هاستینگ ابری بسیار امن می باشد و از دیگر کاربران در همان شبکه سرور فیزیکی جدا خواهد بود. با این حال، از آنجا که هاست تان به طور کامل مبتنی بر وب است، این امر باعث می شود تا حملات بیشتر شود.

 

ارتباط با ما: ۰۵۱۴۲۶۱۶۲۸۳ _ ۰۹۱۵۰۶۲۰۰۶۴

توسعه انفورماتیک شایانیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *