انواع لیبل (Label) برچسب

انواع لیبل (Label) برچسب

برچسب لیبل کاغذی
(Paper Label)

لیبلی که سطح پشت چسب دار آن دارای ماهیت کاغذی باشد به لیبل کاغذی مشهور است. مقرون به صرفه بودن برچسب های کاغذی، آنها را به پرکاربرد ترین و متداول ترین نوع برچسب تبدیل نموده است. لیبل های کاغذی با گرماژ متفاوت و در سایز های مختلفی تولید می شود.

این برچسب ها در انواع مختلف گلاسه، نیمه گلاسه (آرت) و مات در رنگ های متنوع ارائه می شوند. بهترین مکان برای استفاده برچسب های کاغذی سطوح خشک است، بنابراین لیبل های کاغذی مصرف بسیار بالایی در صنایع بسته بندی از قبیل مواد غذایی ، پوشاک و نساجی، شرکتهای پست، صنعت فروشگاهی ، لوازم خانگی و … را بر روی کالا و خدمات دارد.

لیبل کاغذی در دو نوع کم چسب (آکرونال) و پر چسب (هات ملت) ارائه می گردند. در صنعت بارکدینگ این لیبل متداول ترین و ارزانترین در نوع خود می باشد. ریبون های وکس، پریمیوم وکس و وکس رزین مناسب برای چاپ روی این نوع لیبل است.

هم اکنون برای خرید از فروشگاه لوازم مصرفی (لیبل – برچسب) و تجهیزات لیبل و بارکد کلیک بفرمایید .

 

خصوصیات :

در انواع گلاسه، نیمه گلاسه و مات با گرماژ مختلف.

تنوع رنگ با کیفیت بالا.

دارای دو نوع کم چسب (آکرونال) و پر چسب (هات ملت).

پر کاربرد در صنایع بسته بندی.

پر مصرف ترین در صنعت بارکد.

لیبل کاغذی

برچسب لیبل پی وی سی

(White Pet, PE , PP, PVC)

برچسب های پی وی سی از ماده اولیه پلی پرو پیلن (پلاستیک) تولید میشود. به همین دلیل در مواردی که لیبل کاغذی کارایی ندارد به خوبی قادر است نیاز مصرف کننده را برطرف نماید.

این لیبل در برابر پارگی و کشش، حرارت تا ۸۰ درجه سانتیگراد و مایعاتی مانند الکل و مواد شوینده مقاوم است. به همین دلیل وسعت کاربردی زیادی در صنایع مختلف خودرویی، لوازم خانگی، صنایع شیمیایی، دارو سازی، آزمایشگاهی و … دارد.

لیبل های پی وی سی به لیبل های مقاوم سفید رنگ با نام های PP،PE،PET،PVC مشهور است. این لیبل ها در دو نوع مات و براق متناسب با فعالیت مورد نظر ارائه میشود. با توجه به نوع کاربرد و اهمیت چاپ، ریبون های پریمیوم وکس، وکس رزین، رزین یا سوپر رزین برای چاپ روی لیبل پی وی سی پیشنهاد می شود.

از نظر چسبندگی لیبل پی وی سی نیز مانند لیبل کاغذی به دو صورت کم چسب (آکرونال) و پر چسب (هات ملت) تولید می شود. نوع کم چسب لیبل پی وی سی بسیار مناسب برای مصارف آزمایشگاهی بوده و به Removable Label مشهور است.

خصوصیات :

 

مقاوم در برابر کشش، رطوبت، مواد شیمیایی، حرارت بالا تا ۸۰ درجه سانتیگراد و انجماد.

دارای دو نوع کم چسب (آکرونال) و پر چسب (هات ملت).

قابل تولید در دو نوع مات و براق (صدفی).

دارای کاربرد زیاد در صنایع.

 

لیبل PVC

برچسب لیبل متال
(Silver Pet Matte Label)

لیبل متال (Silver Pet Matte Label) مقاوم ترین برچسب ساخته شده از آلیاژ آلومینیوم است که در انواع و سایز های مختلف به سفارش مشتریان تولید می شود. بهترین نوع لیبل های متال، تولید شرکت های Rollcover ایتالیا، Fasson آمریکا و UPM فنلاند می باشد. لیبل متال دارای ویژگی های منحصر به فرد و بارز بوده که سبب تمایز این نوع لیبل از سایر لیبل ها شده است.

 

این ویژگی ها عبارتند از :

لیبل متال قادر است تمامی خواص خود را در دمای بین ۴۰- تا ۲۲۰+ درجه سانتیگراد حفظ نماید.

دارای ساختار ضد خش بوده و مقاومت بالایی در برابر کشیدگی و سایش دارد.

مقاومت بسیار بالای لیبل متال در برابر مواد شیمیایی، انواع حلال ها و شوینده ها منحصر به فرد است.

لیبل متال توانایی چاپ پذیری بالایی داشته و در برابر رطوبت مقاوم است.

جهت چاپ بر روی لیبل متال انواع کد ریبون های رزین و سوپر رزین پیشنهاد می شود. طیف وسیعی از صنایع مانند: صنایع خودرویی، شیمیایی، نورد و فولاد، لوازم خانگی، لوازم صوتی و تصویری، قطعات الکتریکی، الکترو موتورها و سایر قطعات صنعتی، جهت درج مشخصات محصول از این نوع لیبل استفاده می کنند.

 

خصوصیات :

 

حفظ کلیه خواص در دمای بین ۴۰- تا ۲۲۰+ درجه سانتیگراد.

دارای ساختار ضد خش، مقاوم در برابر کشیدگی و سایش.

مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی، انواع حلال.

دارای کاربرد زیاد در صنایع.

 

برچسب متالایز

 

لیبل بک متال, برچسب پشت متال (Back Metal Label)

همان طور که از نامش پیداست از دو لایه کاغذ و متال (لایه متال در قسمت زیرین) تشکیل شده است. مهممترین خاصیت لیبل بک متال چسبندگی بسیار بالای آن است، به همین دلیل به لیبل های پر چسب مشهور و در موارد خواصی کاربرد دارد.

بهترین نوع این لیبل متعلق به شرکت آمریکایی Fasson می باشد. برای چاپ روی لیبل بک متال از ریبون های پریمیوم وکس یا وکس رزین استفاده میشود. لیبل بک متال برای سطوح روغنی، تایر، کالیته های پارچه و چرم استفاده می شود.

خصوصیات :

قدرت چسبندگی فوق العاده بالا.

مقاومت قابل توجه در برابر کشیدگی و اصطکاک (ضد خش).

مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل محیطی، انواع حلال.

 

Image result for ‫عکس در مورد لیبل بک متال, برچسب پشت متال‬‎

Image result for ‫عکس در مورد لیبل بک متال, برچسب پشت متال‬‎

برچسب لیبل اموال, خرد شونده, گچی
(Asset / Security Label)

لیبل اموال یا برچسب خردشونده (Asset Label)

لیبلی پرکاربرد در کسب و کار و مشاغل مختلف می باشد زیرا این نوع برچسب جهت تمامی کالاها، خدمات و اموال قابل استفاده می باشد. برچسب های اموال دارای انواع مختلف با کاربرد های متفاوت است. استفاده از برچسب اموال در مواردی است که نیاز به سالم نماندن برچسب هنگام جدا سازی از محل الصاق باشد. انواع لیبل اموال عبارتند از :

 

لیبل گچی یا خرد شونده

این لیبل ها در نگاه اول مانند لیبل های کاغذی هستند، اما بعد از استفاده متوجه قدرت بالای این لیبل ها خواهید شد. برچسب های کچی از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار است. ویژگی خاص این برچسب ها آن است که اگر بخواهیم لیبل را از سطح مورد نظر جدا کنیم مانند پوسته تخم مرغ خرد میشوند، به این دلیل این برچسب ها به لیبل های خرد شونده یا پوست تخم مرغی مشهور هستند. بهترین نوع این لیبل ها ساخت شرکت Roll Cover ایتالیا می باشد.

 

لیبل شبرنگ

نوع دیگر لیبل های اموال از جنس کاغذ شبرنگ می باشند. این لیبل ها بسیار مقاوم بوده و مصارف متنوعی دارند. برچسب های شبرنگ در رنگ های مختلف موجود و بعد از الصاق روی محل مورد نظر، نمی توان آنها را جدا کرد. خاصیت ویژه این لیبل رنگ شبرنگی آن بوده که موجب قابل روئیت بودن در تاریکی می باشد. اکثر صنایع بزرگ، بیمارستان ها، فرودگاه ها، ترمینال ها و … برای مشخص نمودن مسیر یا علائم هشدار دهنده از این لیبل ها استفاده می کنند.

 

لیبل لایه شونده

نوعی از لیبل های پلی پرو پیلن می باشند که دارای روکشی از جنس کاغذ بوده و درصورت جدایی بصورت لایه لایه در می آید و نمی توان آنها را از مکان مورد نظر جدا کرد. لیبل های لایه شونده مانند سایر لیبل های اموال از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

 

کلیه لیبل های اموال در برابر حلال ها، رطوبت و مواد شیمیایی شوینده مقاومت بالای دارند. برای چاپ روی لیبل های اموال از انواع کد ریبون های رزین و سوپر رزین متناسب با نوع مصرف استفاده میشود. برچسب های اموال برای مصارف امنیتی، گارانتی، الصاق روی اموال و به طور کلی در مواردی که نیاز به سالم نماندن برچسب باشد استفاده می شود.

خصوصیات :

خرد شدن هنگام جدا شدن از سطح.

قدرت چسبندگی فوق العاده بالا.

مناسب اموال و موارد امنیتی.

مقاوم در مقابل انواع حلال و عوامل محیطی.

برچسب گچی

 

هولوگرام شفاف، هولوگرام ضد سرقت

هولوگرام معمولی ،هولوگرام چاپ گرم

هولوگرام ها در دنیای امروزه جایگاه ویژه ای در زندگی روزمره ما دارند ،انواع هولوگرام عبارت است از هولوگرام شفاف، هولوگرام ضد سرقت، هولوگرام معمولی ،هولوگرام چاپ گرم و..
عموما هولوگرام را بعنوان یک برچسب نقره ای با ظاهری رنگین کمانی می شناسند که در مقابل تابش نور تغییرات نوری رنگارنی در آن ایجاد می گردد
ولوگرام عبارت است از یک ساختار تقریبا مسطح تشکیل شده از اجزاء حدود یک مایکرون یا کوچکتر ، که بر اثر نوردهی مناسب طی فرآیندی پیچیده و بسیار دقیق اپتیکی بصورت یک عکس سه بعدی ایجاد میگردد و در واقع نور منعکس شده از آن همان انعکاس از یک شی واقعی است .
به عبارت دیگر هولوگرام یک فیلم یا پلیت عکاسی است که با نور لیزر نوردهی شده و تحت پردازش قرار گرفته است . به گونه ای که وقتی به طرز مناسبی روشن شود یک تصویر سه بعدی در آن قابل مشاهده می باشد.

گروه بندی هولوگرام

 هولوگرام ها را بر اساس نوع کار برد آنها به چند دسته تقسیم می کنند

هولوگرام های شماره سریال دار

در این نوع هولوگرام برای ایجاد امنیت بیشتر و همچنین مدیریت و کنترل اجناس و مدارک ، شماره سریالهایی بر روی برچسب به کار گرفته می شوند .

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام های شماره سریال دار‬‎

هولوگرام های مخصوص کارت شناسائی

هولوگرامهای شفافی هستند که بر روی کارتهای شناسائی و یا سایر مدارک حاوی نشانه، امضاء و… قرار می گیرند که علاوه بر افزایش طول عمر کارت، از تقلب و کپی کردن کارت جلوگیری می نماید .

برچسب هولوگرام

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام های مخصوص کارت شناسائی‬‎

هولوگرام های نقش برگردان

این نوع هولوگرام هاتصویر یا متن خاصی را در هنگام کنده شدن از خود به جای می گذارند. برخی بصورت طرحی از برچسب جدا شده و بر روی سطح قرار می گیرند و برخی دیگر نیز بصورت چاپی و با رنگهای مختلف بر روی سطح باقی می مانند .

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام های نقش برگردان‬‎

هولوگرام های دارای طرح مخفی

در این نوع هولوگرام ها، متن یا تصویر خاصی درون هولوگرام قرار می گیرد که در حالت عادی غیر قابل رؤیت است و فقط با استفاده از دستگاههای لیزرخوان مخصوص قابل رؤیت خواهد بود. از این نوع هولوگرام در مواردی که امنیت بالایی مدنظر باشد، استفاده می شود .

Image result for ‫عکس در مورد نوار هولوگرام‬‎

Image result for ‫عکس در مورد نوار هولوگرام‬‎

نوار هولوگرام

این نوارها بمنظور محافظت از جعبه کارتن ویا هربسته دیگری که نیاز به محافظت در سطح بالایی داشته باشند مورد استفاده قرار میگیرند که در کنده شدن کلماتی مانند void ، Canceled و …. ازخود برجای میگدارد که نشان میدهد بسته باز شده است. در این نوع هولوگرام همانند سایر هولوگرامها می توان از جلوه های گرافیکی و امنیتی هولوگرام استفاده کرد .

فویل های هات استامپ

در این نوع هولوگرام بصورت حرارتی برروی سطح مورد نظر مانند پارچه ، فلزات ، پلاستیک ، چرم ، کاغذ و ….. منتقل میشود و با ماشین هات استامپ مورد استفاده قرار میگیرد .

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام دوبعدی‬‎

انواع هولوگرام

هولوگرام دوبعدی ( ۲D )

هولوگرام های دوبعدی از تصاویر دو بعدی ساخته می شوند و رنگهای رنگین کمان را تحت یک محدوده وسیع از شرایط نوردهی نمایش می دهند و دارای یک لایه تصویر هولوگرام و بدون عمق می باشند.

تکنولوژی هولوگرام

هولوگرام سه بعدی ( ۳D )

این نوع هولوگرامها از مدلهای سه بعدی ( با همان اندازه) بوجود می آیند و ترکیبی از عمق و رنگ را نمایش می دهند.

 

هولوگرام ترکیب دو بعدی و سه بعدی ( ۲Dو ۳D )

این هولوگرامها هم از مدلهای سه بعدی و هم از تصویر گرافیکی ساخته می شوند و نتیجه یک تصویر برجسته درخشان با المان های مسطح قابل دیدن با هر نورپردازی می باشد.

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام با طرح های هولوگرافیکی پیچیده‬‎

هولوگرام ترکیب دوبعدی / هولوگرام ترکیب سه بعدی ( ۲D / 3D )

این نوع از هولوگرامها نیز از یک تصویر ساخته می شوند ولی زمینه و پیش زمینه آن بصورت لایه های دو بعدی جداگانه دیده می شوند، بنابراین به خوبی رنگهای رنگین کمان، عمق و حرکت را به نمایش می گذارند و به راحتی در زیر نور معمولی قابل دیدن می باشند .

هولوگرام با طرح های هولوگرافیکی پیچیده ( چند تایی )

این نوع هولوگرام ها از چند لایه تصویر تشکیل شده اند که طوری روی هم می خوابند که تشکیل یه شکل ۳ بعدی را می دهند .امکان گردش و تغییر در این روش بسیار زیاد است و از طریق نگاه کردن از زاویه های مختلف می توان تصاویر ۲ بعدی و ۳ بعدی را مشاهده کرد . با این روش می توان طرح ها و عکس های ۲ بعدی را تبدیل به سه بعدی کرد ، به این صورت که طرح در عمق های مختلف تصویر بصورت معلق باقی می ماند . (بالا و پایین آن لایه قرار می گیرد)

 

هولوگرام دوبعدی یا قالب نقطه ای ( Dot-Matrix )

در این نوع هولوگرام دوبعدی تصاویر نقطه به نقطه ساخته می شوند و در نهایت هزاران نقطه در مجاورت هم تصویر نهائی را می سازند که با تغییر زاویه دید می توان هر یک از نقاط یا دسته ای از آنها را با رنگی متفاوت مشاهده نمود.کاربرد این نوع هولوگرامها بیشتر درموارد امنیتی،کارتهای شناسائی،پاسپورتها واسناد ومدارک می باشد.

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام رنگ واقعی‬‎

هولوگرام رنگ واقعی (True Color )

در این نوع هولوگرامتصویر حاصل دارای تطابق رنگی کامل و واقعی با موضوع اولیه می باشد به رنگ طبیعی خود دیده می شوند و با ایجاد فاصله ای بین زمینه و تصویر جلو، می تواند عمق را در آن مشاهده نمود و عکس به طور طبیعی و زنده منعکس می شود که به هیچ عنوان قابل کپی برداری نمی باشد .

 

هولوگرام چند کاناله ( Flip Flop )

در این هولوگرامها می توان دو یا چند تصویر مختلف را از زوایای متفاوت و با تغییر زاویه دید بصورت افقی یا عمودی مشاهده نمود.

هولوگرام ( Micro Text )

در این نوع هولوگرامها، متون و تصاویر مخفی داخل هولوگرام وجود دارند که در حالت عادی و با چشم غیرمسلح به سختی قابل رؤیت هستند و فقط با ذره بین می توان آنها را مشاهده نمود .

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام تصویر متحرک‬‎

هولوگرام تصویر متحرک ( Stereogram )

درواقع فیلم متحرکی می باشد که در مسیر حکاکی نور تحت تابش قرار میگیرد. این تکنیک ما را قادر می سازد تا از انسانها، حیوانات و اشیاء بزرگ هولوگرام تهیه نمائیم. در این نوع هولوگرام قابلیت پیوسته تصویر وجود دارد و کاربرد آن در موارد فانتزی، تبلیغاتی و غیره می باشد .

 

هولوگرام با استفاده از UV

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت تصویر مخفی با استفاده از نور UV ممکن است .

 

هولوگرام ( Filter Image )

ایجاد رمز و تصویر نامرئی در برچسب و رویت آن بوسیله نور ماورای بنفش یا فیلتر مخصوص . مورد مصرف در اسناد دولتی و اسکناس .

 

هولوگرام شفاف ( Transparent Hologram Sticker )

در این نوع هولوگرام از فویلهای شفاف استفاده می شود که معمولاٌ بر روی اسناد الصاق شده و به گونه ای است که متن زیر برچسب قابل مشاهده می باشد.

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام ضد سرقت‬‎

Image result for ‫عکس شاخص در مورد انواع لیبل برچسب‬‎

هولوگرام ضد سرقت ( Anti-counterfeiting Hologram Sticker )

هولوگرام ضدسرقت (ضدجعل) خود به دو دسته طرح دار و ساده تقسیم میشود که هنگام برداشتن برچسب از روی سطح، تخریب می شود.

 

هولوگرام معمولی ( Ordinary Hologram Sticker )

این نوع برچسبها در هنگام انتقال از روی سطح چسبیده شده، خراب نمی شوند .

 

هولوگرام چاپ گرم ( Hot Stamping Hologram Sticker )

طرح این نوع هولوگرام روی لایه نازکی از ماده ای مثل آلومنیوم که در روی آن لایه پلی استر با ضخامت کم قرارداده شده است، حک می شود. سپس توسط اعمال فشار و حرارت با ماشین چاپ گرم و به واسطه عملکرد چسب آن به صفحه کاغذ یا کارت پلاستیکی منتقل میشود و پس از آن جزء جدائی ناپذیر سطح الصاق شده گردیده و به هیچ وجه قابل جداسازی نمی باشد. کاربرد این نوع هولوگرامدر موارد خاص ایمنی و اسناد و مدارک می باشد .

 

چکیده :

برچسب هولوگرام شامل تصویری سه بعدی است که توسط دستگاه های لیزری درون لیبل با جنس پلاستیک، شیشه یا فلزی حبس شده است. عموما هولوگرام را بعنوان یک برچسب نقره ای با ظاهری رنگین کمانی که در مقابل تابش نور تغییرات نوری رنگارنی در آن ایجاد می گردد می شناسند. این تصاویر سه بعدی، در واقع همان اشکال براق و متالیک با تصاویری مبهم درون خود هستند. هولوگرام در بازار امنیت تجاری از کارایی و محبوبیت بالایی برخوردار است، چرا که تکثیر آن ها بسیار دشوار می باشد و می توانند با جعل و تقلب مقابله کنند. به همین دلیل است که از این تصاویر، برای برچسب اطمینان روی کالاهای مصرفی استفاده می شود تا اصالت کالای تولید شده توسط شرکت را تضمین کنند.

 

Image result for ‫عکس در مورد هولوگرام ضد سرقت‬‎

لیبل حرارتی ، ترمال
(Thermal Label)

لیبل حرارتی (Thermal Label) شباهت ظاهری زیادی به لیبل کاغذی داشته و برای تشخیص آن می توان بوسیله جسمی نوک تیز خطی روی سطح لیبل کشید، مشاهده خواهید کرد اثر خط سیاه رنگ می شود. برچسب ترمال حرارتی (Thermal Label) جنس کاغذی دارد که سطح آن دارای پوشش حساس به حرارت (Coat) است.

همین پوشش حساس به حرارت لیبل را از مصرف ریبون برای چاپ بی نیاز می نماید. لیبل حرارتی در سه نوع مختلف عادی، ریمو لیبل (Remove Label)، ضد آب (Waterproof) تولید می شود که هرکدام در مکان مناسب الصاق می گردد. نوع ضد آب این لیبل دارای گرماژ بالاتری نسبت به انواع دیگر بوده و در معرض آب و رطوبت مقاومت مناسبی دارد.

برچسب های حرارتی ترمال در برابر حرارت، گرما و نور مستقیم خورشید آسیب پذیر می باشد، گرما و نور مستقیم موجب تغییر رنگ آن به مشکی می شود که این عامل باعث ناخوانا شدن اطلاعات درج شده روی لیبل می شود. برای چاپ روی لیبل حرارتی از چاپگر های حرارتی (بدون نیاز به ریبون) استفاده می شود.

لازم به ذکر است، متنی که توسط چاپگر های حرارتی بر روی لیبل های ترمال چاپ میشود در مقایسه با متنی که با استفاده ار ریبون چاپ می شود دارای ماندگاری پایین تر و رنگ کمتری می باشد و پس از گذشت زمان کوتاهی رنگ خود را از دست داده و از بین می رود.

از ویژگی های لیبل حرارتی می توان به مقرون به صرفه بودن آن به دلیل عدم استفاده از ریبون جهت چاپ اشاره کرد. عملکرد لیبل ترمال حرارتی مانند رول های حرارتی مورد استفاده در صندوق های فروشگاهی، عابر بانک ها و دستگاه های فکس می باشد. لیبل حرارتی در اکثر فروشگاه ها، صنایع غذایی، آزمایشگاه ها و ترازوهای دارای چاپگر حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد.

به دلیل ماندگاری چاپ پایین ااین نوع لیبل، استفاده از آن در مواردی که نیاز به ماندگاری چاپ بالا با مدت زمان طولانی باشد، پیشنهاد نمی شود.

خصوصیات :

 

مناسب جهت استفاده در مدت زمان کوتاه.

قابلیت چاپ با استفاده از حرارت و بدون نیاز به ریبون.

مقرون به صرفه بودن.

Image result for ‫عکس در مورد لیبل حرارتی ، ترمال‬‎

Related image

لیبل شفاف,ترانسپارنت,برچسب شیشه ای
(Transparent Label)

لیبل ترانسپارنت، لیبل شفاف ویا برچسب شیشه ای(Transparent Label) همان گونه که از نامش پیداست، بی رنگ و شفاف بوده که همین خاصیت شفافیت سبب می شود از دو طرف قابل روئیت باشد. لیبل شیشه ای ترانسپارنت (Transparent Label) قابلیت چاپ پذیری بالایی دارد. این نوع برچسب شفاف ضد آب بوده و از مقاومت بالایی در برابر کشیدگی و رطوبت برخوردار است. از دیگر خصوصیات بارز آن می توان به چسبندگی مناسب بر روی سطوح شیشه ای، پلاستیکی، پلی اتیلنی و … اشاره کرد. لیبل ترانسپارنت یا برچسب شیشه ای جهت استفاده در صنایع آرایشی و بهداشتی، مواد شوینده، مواد غذایی، صنایع خودرو و … پیشنهاد می شود. ریبون رزین (Resin Ribbon) انتخاب مناسبی برای این نوع لیبل می باشد. توجه به این نکته بسیار ضروری است که شفافیت لیبل ترانسپارنت موجب می شود تا دستگاه های لیبل پرینتر قادر به تشخیص فاصله بین دو لیبل (GAP) نباشند، که جهت رفع این مشکل اقدام به چاپ مارک در فاصله بین دو لیبل روی زیره آن می نمایند که این چاپ ها بلک مارک (Black Mark) نامیده می شوند.

خصوصیات :

 

شفاف، بدون رنگ و شیشه ای.

مقاومت بالا در مقابل کشیدگی.

مقاوم در برابر رطوبت.

قابلیت چاپ پذیری بالا.

قدرت چسبندگی فوق العاده.

Image result for ‫عکس در مورد لیبل شفاف,ترانسپارنت,برچسب شیشه ای‬‎

 

برچسب لیبل وُید, برچسب گارانتی
(Void Label)

لیبل وُید, برچسب گارانتی (Void Label) برچسب پلاستیکی خاص می باشد که برای مصارف امنیتی، گارانتی و پلمپ مورد استفاده قرار میگیرد. خواصیت شاخصی که لیبل وید را متمایز می سازد، اثر گذاری آن در محل الصاق است، به همین دلیل لیبل وید به برچسب اثر گذار معروف است.

در صورت جدا کردن لیبل های اثر گذار از روی محصول، بخشی از لیبل روی محصول باقی مانده و اثر VOID یا اشکال دیگر (معمولا شطرنجی) از خود به جا میگذارد، که جای این اشکال از روی خالی شده و برچسب را غیر قابل استفاده می نماید. لیبل های وید مناسب برای استفاده در مواردی که تغییرات محصول می بایست قابل تشخیص باشد بهترین گزینه است.

لیبل های وید در انواع شیشه ای، نقره ای و رنگی تولید می شود. این برچسب ها مانند سایر لیبل ها قابلیت پذیرش چاپ با تکنولوژی انتقال حرارتی را دارد. ریبون های وکس رزین (Wax/Resin) یا رزین (Resin) بسته به نوع فعالیت برای چاپ روی وید لیبل مناسب می باشد. لیبل وید توانایی مقاومت تا دمای ۸۰ درجه سانتیگراد را دارد.

خصوصیات :

 

تغییر شکل ظاهری هنگام جدا شدن از سطح.

در رنگ های نقره ای ، آبی، قرمز.

مقاوم در مقابل رطوبت و کشیدگی.

مقاوم در مقابل حرارت تا ۸۰ درجه سانتی گراد.

Image result for ‫عکس در مورد برچسب لیبل وُید, برچسب گارانتی‬‎

Image result for ‫عکس در مورد برچسب لیبل وُید, برچسب گارانتی‬‎

لیبل طلا و جواهر
(Jewelry Label)

لیبل طلا و جواهر (Jewelry Label)

از برچسب های بسیار ظریف و خاص است که جهت چاپ مشخصات طلا و جواهر و زیور آلات برای الصاق روی آنها استفاده می شود. لیبل های طلا و جواهر در دو نوع دم موشی و دمبلی تولید می شود. نوع دم موشی لیبل طلا و جواهر بسیار پر مصرف می باشد. این لیبل محصول شرکت ویکتور ایتالیا بوده و جهت چاپ مشخصات طلا و جواهر به صورت بارکد مورد استفاده قرار می گیرد.

بارکد های الصاق شده روی محصولات شامل اطلاعاتی چون وزن، عیار طلا، سنگ به کار رفته و سایر اطلاعات مورد نیاز می باشد. محل چاپ بارکد این برچسب از جنس پی وی سی بوده و بند آن از جنس شفاف و بدون چسب می باشد. لیبل های طلا و جواهر دارای مقاومت بالا در برابر کشیدگی، کیفیت فوق العاده در حفظ چاپ و ماندگاری بالا می باشد.

نکته حائز اهمیت در لیبل طلا و جواهر کیفیت دقیق و بی نقص قالب لیبل، پلیش برداری مناسب و عدم وجود چسب در پشت قسمت شفاف آن (دم لیبل) است. این برچسب بصورتی طراحی و تولید شده که با کلیه چاپگر های برچسب سازگار بوده و مشکلی در کالیبره کردن برچسب ها بوجود نمی آید .برای چاپ مناسب و با کیفیت روی برچسب طلا و جواهر از ریبون رزین (Resin Ribbon) و سوپر رزین (Supper Resin Ribbon) استفاده می شود.

 

خصوصیات :

جهت چاپ مشخصات زیور آلات، طلا و سایر.

مقاومت در برابر کشیدگی.

قابلیت چاپ پذیری بالا.

مقاوم در برابر رطوبت.

 

Image result for ‫عکس در مورد لیبل طلا و جواهر‬‎

Image result for ‫عکس در مورد لیبل طلا و جواهر‬‎

لیبل پارچه ای ، تایوک
(Tyvek, Textile, Fabric)

لیبل پارچه ای یا تایوک (Tyvek, Textile, Fabric) از جنس الیاف مصنوعی به صورت نوار های پارچه ای رول شده در سایز های گوناگون با متراژ مختلف تولید می شود. لیبل پارچه ای دارای دو نوع معمولی (مات) و ساتنی Satin (براق) موجود می باشد.

این لیبل ها عموما بدون تزریق چسب در پشت لیبل ارائه می شوند. لیبل پارچه ای یا نوار تایوک در صنایع پوشاک، نساجی، خودرویی و تولیدات گوناگون پارچه ای جهت درج مشخصات محصول، دستور العمل شستشو و … مورد استفاده می باشد.

این لیبل ها در برابر حلال های لکه بر، آنزیم ها و مواد شوینده از مقاوممت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و جهت حفظ مقاومت چاپ لیبل پارچه ای از کد ریبون های رزین مخصوص دارای مقاومت بالا در برابر مواد شوینده و حلال های لکه بر استفاده می شود، این کد ریبون های رزین (Resin) با نام ریبون ضد آب، ریبون قابل شستشو (Wash care Ribbon, Wash Resin) واش کر، واش ریبون در بین مصرف کنندگان شناخته شده می باشد.

لیبل های پارچه ای دارای مقاومت بالایی در برابر کشیدی می باشند. برای چاپ روی این لیبل ها از پرینتر های حرارتی استفاده می شود.

 

خصوصیات :

به دو صورت رولی و برش خورده.

مقاومت بالا در برابر کشیدگی.

مقاومت بالا در برابر لکه برها و مواد شیمیایی شوینده.

خاصیت چاپ پذیری بالا.

در سایز های متنوع.

Image result for ‫عکس در مورد لیبل پارچه ای ، تایوک‬‎

 

 

فیلم لیبل شیرینک
(Shrink label)

Image result for ‫عکس در مورد فیلم لیبل شیرینک‬‎

انواع لیبل شیرینگ

در کنار مزیت هایی که بسته بندی به کمک دستگاه لیبل شرینگ دارد. استفاده از فیلم های چاپ شده برتری ویژه ای ایجاد نموده. به طوری که این فیلم ها ضمن بسته بندی و محافظت از محصول نقش تبلیغ کالا را هم ایفا می کند.

معمولا بر خلاف شیرینگ دسته ای محصولات به منظور بسته بندی و محافظت، لیبل شرینگ جهت بسته بندی تکی روی ظروف و بطری استفاده می شود.

چاپ به روی لیبل شرینگ به کمک فناوری چاپ فلکسو و یا چاپ دیجیتال انجام می گیرد. و به راحتی این رول ها با نماد و تصاویر دلخواه قابل سفارش هستند.

Image result for ‫عکس در مورد فیلم لیبل شیرینک‬‎

فیلم لیبل شیرینک

فیلم شیرینک لیبل اسلیو از پلاستیکی نازک چاپ شده ساخته می شود. این لیبل که در اثر گرما جمع می شود، به صورت تیوب دور یک مغزی (Core) قرار می گیرد. رول تیوب شرینک در خط تولید باز شده و در اندازه مناسب بریده می شود.

هر تکه بریده شده دور ظرفی که باید آن را بپوشاند قرار می گیرد. در مرحله بعد لیبل تحت حرارت بالا قرار می گیرد، در نتیجه جمع (شرینک) شده و شکلی هماهنگ و منطبق با ظرف به خود می گیرد .

در ادامه مرحله تولید فیلم لیبل شیرینک و تبدیل آن از یک تکه فیلم به یک تیوب درزدار توضیح داده شده است. البته لیبل های تیوبی و لیبل هایی که تنها گلوی قوطی یا بطری (Neck Band) را می پوشانند نیز جزو شرینک لیبل ها به شمار می آیند .

 

انتخاب مواد برای لیبل شیرینک

دست اندرکاران فعالیت های تبدیلی و مشتریان باید ابتدا نوع فیلمی را که می خواهند از آن لیبل بسازند تعیین کنند. تاکنون استفاده از PVC ( پلی وینیل کلراید) برای تولید فیلم شرینک اسلیو مرسوم بوده است، ولی این روند در حال تغییر است.

امروزه PET ، PETG ( پلی استری با گلیکول اصلاح شده) ، OPS ( پلی استایرن جهت یافته) و رزین K ( یک رزین انحصاری و خاص که براساس یک پلی استایرن اصلاح شده توسط شرکت Chevron Philips Chemical Co. ساخته شده است) در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

نگرانی های زیست محیطی در مورد PVC عامل مهمی در استفاده از فیلم هایی شده که از رزین هایی به جز PVC در ساخت آن ها استفاده می شود. البته خواص و کارکرد نیز عامل مهم دیگری در انتخاب مواد ساخت فیلم به شمار می روند.

به عنوان مثال OPS قابلیت شرینک بیشتری نسبت به دیگر مواد دارد و به همین خاطر در ساخت شرینک لیبل از آن استفاده می شود. از سوی دیگر نگرانی زیست محیطی کم تری در مقایسه با PVC برمی انگیزد.

رزین K در حالی که هنوز به طور گسترده از آن استفاده نمی شود، برای ساخت فیلم با قابلیت شرینک بسیار خوب، حتی بهتر از OPS، مناسب است. در گذشته فیلم های OPP مورد استفاده قرار می گرفتند ولی امروزه از آن برای تولید شرینک اسلیو استفاده نمی شود. البته برای تولید شرینک لیبل های رولی که دور ظروف بسته بندی می پیچندOPP انتخاب اول است.

تولیدکنندگان فیلم شرینک اسلیو اگر مقررات دست و پای آن ها را نبندد از PVC استفاده می کنند زیرا PVC از دیگر مواد ارزان تر است. از سوی دیگر به راحتی می توان آن را در بازارهای داخلی و خارجی تأمین کرد.

از سوی دیگر میزان و قابلیت شرینک آن، درجات متفاوتی دارد و برای عملیات شرینک می توان از درجه حرارت های متفاوت استفاده کرد. این انعطاف باعث می شود تا تولید کننده لیبل بتواند از دستگاه های نه چندان پیچیده نیز برای تولید شرینک لیبل روده ای استفاده کند. در گذشته برای شرینک لیبل از هوای داغ، اشعه مادون قرمز و آمیزه این دو روش استفاده می شد.

امروزه از تونل های بخار به طور گسترده برای شرینک کردن لیبل های روده ای استفاده می شود.

از اواخر دهه ۹۰ استفاده از فیلم های OPS رواج یافت ولی میزان عرضه جوابگوی تقاضا نبود. زیرا اغلب OPS را فیلمی می دانستند که قرار است جایگزین PVC شود و تعداد کشورهایی که استفاده از PVC را ممنوع می کردند در حال افزایش بود. ظرفیت مراکز تولید OPS نیز محدود بود.

امروزه تعداد تولیدکنندگان OPS افزایش یافته و به زودی میزان عرضه و تقاضا متعادل خواهد شد.

Related image

ضخامت فیلم شیرینک

زمانی که نوع فیلم برای تولید لیبل روده ای انتخاب شد ضخامت آن نیز باید تعیین شود. معمولاً فیلم های دستگاه لیبل شیرینک از فیلم هایی با ضخامت ۴۰ و یا در بیشتر موارد ۵۰ میکرون ساخته می شوند. البته از فیلم ۳۰ میکرون و ۷۰ میکرون و در برخی مواقع از فیلم های ۱۰۰ میکرون نیز استفاده می شود. به نظر می رسد مهم ترین عامل برای انتخاب ضخامت فیلم کاربرد آن باشد. سازندگان ماشین آلات شرینک لیبل اسلیو استانداردها و پیش نیازهای خود را به تولیدکنندگان لیبل تحمیل می کنند و همین امر بر تعیین ضخامت فیلم مورد نیاز تأثیر می گذارد.

کلیه فیلم های مورد استفاده در تولید فیلم شرینک روده ای از ضریب انقباض و یاTD (Transverse Direction) بالاتری نسبت به ضریب کشش MD یا (Machine Direction) برخوردارند. همین امر نیز باعث می شود تا از قابلیت شرینک بهتری برخوردار شوند.

به طور معمول میزان TD برای فیلم ها ۵۰ تا ۵۲ درصد و یا ۶۰ تا ۶۲ درصد است. موادی هستند که ضریب TD آن ها بسیار پایین و در حد ۴۰ درصد و یا بسیار بالا در حد ۷۰ درصد است. در موارد نادر برخی از فیلم های خاص ضریب انقباض (TD) تا ۹۰ درصد نیز داشته اند.

ضریب مناسب MD برای فیلم های با کیفیت بین ۶ تا ۸ درصد و برای فیلم های با کیفیت پایین ۱۰ درصد است. فیلم های مناسب برای شرینک اسلیو باید پایین ترین ضریب MD را داشته باشند.

تعیین اندازه اسلیو

هنگامی که مشتری نوع فیلم و ضخامت آن را انتخاب کرد باید ضریب انقباض (Shrink Ratio) مناسب ظرف را نیز تعیین کند. این مقدار باید همواره حداقل ۱۰ درصد بزرگ تر از اندازه بخشی از ظرف باشد که بیشترین میزان انقباض لیبل در آن جا رخ می دهد.

عرض اسلیو (Lay Flat) نیز عامل دیگری است که باید مورد نظر باشد، منظور از عرض اسلیو یا LF فاصله بین یک لبه تا لبه دیگر تیوب است و شامل درز نمی شود. باید یک و نیم برابر قطر بزرگ ترین مقطع دایره ای ظرف به علاوه فضای کافی (معمولاً حدود ۴ میلی متر) برای قرار دادن روده روی ظرف باشد. در این جا نیز ویژگی های ماشین و کاربرد مورد نیاز عامل مهم برای تعیین اندازه LF تیوب است.

میزان ماده مورد نیاز برای درز به نوع ماشین درزجوش مورد استفاده و اپراتور بستگی دارد. معمولاً در محل درز باید ۱۰ میلی متر فضای خالی وجود داشته باشد ولی درزهای به نازکی ۶ میلی متر نیز رایج شده اند.

Image result for ‫عکس در مورد فیلم لیبل شیرینک‬‎

تیوب سازی بدون درز

تیوب های بدون درز یا اکسترود در برخی مواقع برای تولید فیلم شیرینک اسلیو استفاده می شوند. از جمله جنبه های مثبت استفاده از این روش برایفیلم شرینک اسلیو عدم وجود درز است.

از سوی دیگر تیوب های اکسترود ارزان تر از فیلم هایی با ضریب انقباض بالا هستند. با این حال این روش کاستی هایی نیز دارد. اول این که سطح آن برای چاپ، چندان مطلوب نیست. از سوی دیگر چاپ روی سطح لیبل انجام می شود و نه پشت آن. به همین خاطر امکان از بین رفتن چاپ وجود دارد و نکته آخر این که رجیستر چاپ پشت و چاپ روی فیلم، غیرممکن است.

تیوب های بدون درز اغلب با استفاده از فرایند فلکسو چاپ می شوند. از این نوع لیبل ها معمولاً به عنوان نوعی سیل ایمنی (Safety Seal) برای درزبندی در بطری ها و قوطی ها استفاده می شود

 

تجهیزات تبدیلی

علاوه بر ماشین چاپ، تجهیزات تکمیلی ثانویه که برای تولید فیلم شرینک اسلیو مورد نیاز هستند، اهمیت فراوانی دارند. تجهیزات تبدیلی ثانویه شامل دستگاه درزجوش و یک سیستم کنترل و بازرسی ویژه فیلم های شرینک لیبل اسلیو می شود. یک دستگاه برش (Slitter) با کیفیت برای برش لبه های ناصاف و لیبل هایی که بیش از یک بار در عرض رول چاپ شده اند مورد نیاز است. باید دقت کرد تا تیغه های برش در معرض گرما قرار نگیرند. یک تیغه داغ باعث می شود تا لبه های فیلم کنگره دار شوند.

 

Related image

انواع لیبل شرینگ

 

NECK – درب

امروزه برای پلمپ کردن درب ظروف نیز از لیبل شرینگ استفاده می کنند. در این حالت که خیلی هم مرسوم شده غلاف تنها به دور در محصول انداخته می شود. و بعد از هدایت از تونل حرارتی دستگاه شرینگ پک درب کالا مهر و موم می گردد.

MIDDLE – وسط

شاید پر استفاده ترین نوع، شرینگ وسط باشد. معمولا از این مدل برای درج مشخصات کالا و نقش و نگار طراحی شده استفاده می گردد و دیگر جنبه محافظتی از کالا را ندارد.

یکی از بهترین کارهایی که می توان به بطری های تک رنگ و ساده جلوه زیبایی دارد بدون شک نوع لیبل شرینگ وسط خواهد بود.

Multi Pack – بسته بندی چند تایی

از لیبل شرینگ نیز می توان به منظور بسته بندی چند محصول به صورت پک یا بسته های چند تایی استفاده نمود. در این روش معمولا بر روی خود بطری یا ظروف به صورت تکی برچسب معرفی کالا و مشخصات چسبانده می شود.

Full Body – تمام بدنه

این نوع غلاف شرینگ نیز تمام بدنه ظرف و بطری را تا ابتدای درب پوشش می دهد. بسیاری از ظروف شیشه ای و بطری های پت با این روش غلاف گذاری می شوند.

FULL BODY AND COP – تمام بدنه و درب

در این نوع شیرینگ، غلاف به اندازه کل بطری بریده می شود و درب آن را هم فرار می گیرد. بعد از حرارت دهی کل بطری داخل این غلاف پیچیده می شود و بسته بندی لوکسی را تشکیل می دهد.

Image result for ‫عکس در مورد فیلم شفاف و شیشه ای پلی پروپیلن‬‎

فیلم شفاف و شیشه ای پلی پروپیلن
(OPP,CPP,BOPP)

لیبل OPP در صنایع غذایی جهت اتصال لیبل به بطری در انتهای خطوط بسته بندی انواع نوشیدنی به ویژه نوشابه، دلستر، دوغ و آبمعدنی مورد استفاده قرار می گیرند.

در گذشته لیبل های O.P.P. توسط حرارت و به صورت شرینک بر روی بطری های PET چسبانده می شد ولی با گذشت زمان و با افزایش سرعت دستگاه های پرکن نیاز به فرآیند و چسبی سریع تر جهت چسباندن لیبل به بطری های PET پدید آمد.

 

سلفون نام مستعار فیلم های شفاف و شیشه ای است که مواد اولیه آن بر پایه پلی پروپیلن (pp) می باشد .

در تولید آن مواد مذاب پس از عبور از آب سرد به صورت فیلم تشکیل می شوند .

این فیلم های شیشه ای دارای خاصیتی مستحکم و شکننده می باشند که بسیاری از افراد این محصول را با خانواده bopp ها اشتباه می گیرند .

باتوجه به شفافیت بالا و شکننده بودن می توان در صنایع غذایی از این جنس استفاده نمود .

 

Image result for ‫عکس در مورد فیلم شفاف و شیشه ای پلی پروپیلن (OPP,CPP,BOPP)‬‎

چاپ opp و cpp و کاربرد های آن:

همانند شیرینگ چاپ OPP نیز با فیلم کلیشه و یا سیلندر بر روی پلی پرو پلن صورت میپذیرد .شرکت تکتا با هدف تامین انواع لیبل های بدون چسب کیفیت منطبق با استانداردهای بین المللی جهت تامین نیاز صنایع چاپی کشور اقدام به سرمایه گذاری نمود.

 

Image result for ‫عکس در مورد فیلم شفاف و شیشه ای پلی پروپیلن (OPP,CPP,BOPP)‬‎

انواع چاپ ها:

در چاپ سلفون سه نوع چاپ موجود میباشد که شامل چاپ OPP و CPPو BOPP که با سیلندر و فیلم بر روی ان صورت میپذیرد رنگهای صدفی نیز در این محصول یافت میگردد.

 

رول های لمینیتی PS – OPP – CPP مورد مصرف محصولات مختلف تمام کارخانه جات مواد غذایی ، پودرهای شستشو و محصولات شیمیای و جهت بسته بندی برنج – حبوبات – قند – شکر – کیک – کلوچه – چیپس – شیرینی – شکلات و… می باشد.

Image result for ‫عکس در مورد دستبند، مچ بند بیمارستانی‬‎

دستبند، مچ بند بیمارستانی
(Z Band Label)

دستبند بیمارستانیمچ بند بیمارستانی

یکی از لوازم مهم و ضروروی در حوزه کاری بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده از دستبند بیمارستانی برای بیماران است که جهت ردیابی و تشخیص بیماران کاربرد دارد.

دستبندهای بیمارستانی چند سالی است که در دنیا مطرح شده است. دستبندهای بیمارستانی توسط چاپگرهای مخصوص به خود اطلاعات را ثبت می کنند. در واقع چاپگر مچ بند بیمارستانی قادر است با گرفتن اطلاعات فرد از سیستم آنها را به روش لیزری و در قالب عکس، بارکد یا … بر روی مچ بند چاپ کند.

 

خرید دستبند بیمارستانی

با استفاده از دستبند یا مچ بند بیمارستانی مشخصات بیمارانی که در بیمارستان پذیرش شده اند به راحتی ثبت و قابل ریابی هستند که این اطلاعات تحت هیچ شرایطی قابل مخدوش کردن نبوده و با آب و مواد ضدعفونی کننده از بین نمی رود.

از مزایای مهم دستبندهای بیمارستانی این است که این مچ بندها ضد میکروب و در برابر شستشو مقاوم هستند. بیمارستان ها و مراکز درمانی با بهره گیری از این دستبندهای بیمارستانی به راحتی می توانند سرعت و کیفیت خدمات خود را در مراحل پذیرش و شناسایی بیماران افزایش دهند.

سیستم دستبندهای بیمارستانی در اکثر بیمارستان های ایران استفاده شده. این سیستم در خصوص نوزادان نیز قابل استفاده می باشد که به راحتی مشخصات نوزادان نیز بر روی مچ بند مخصوص نوزاد ثبت می شود و قابل ردیابی است.

همان طور که گفته شد مچ بند های بیمارستانی به چاپگرهای مخصوصی مجهز هستند که امکان تهیه مچ بندهای شناسایی را در کمتر از چند ثانیه موقع پذیرش بیماران فراهم می کند.

در ضمن این مچ بندها در سه سایز نوزاد، کودک و بزرگسال وجود دارد و قابل ارائه می باشد که بر کیفیت خدمات در مراحل پذیرش و شناسایی بیماران نقش به سزایی دارند. از نظر امنیتی نیز هنگامی که روی مچ بسته می شود امکان بازکردن و استفاده مجدد را ندارد.

 

حتما تا بحال شنیده اید که در گذشته، برخی از نوزادان در اتاق زایمان و در محل قرارگیری نوزادان در کنار هم، جابجا شده اند. این ضعف شناسایی مناسب نوزادان و درج صحیح نام والدین آن ها، باعث گردیده بود که حتی نوزادان جابجا شوند. مکانیزه کردن این بخش امریست که به نظر ضروری می آید و نیازی به هزینه هنگفت نیست! شناسایی بیمار امری بسیار مهم است که در هر بار مراجعه مراقب (پرستار و دکتر و…) به بیمار، دارای اهمیت است. اینکه اگر اشتباهی در امر شناسایی بیمار رخ دهد، ممکن است برای بیمار، وقایعی رخ دهد که قابل بازگشت نباشد.

 

Image result for ‫عکس در مورد دستبند، مچ بند بیمارستانی‬‎

مزایای دستبندهای بیمارستانی:

دستبند های بیمارستانی (مچ بند بیمارستانی) به مراکز بیمارستانی این امکان را می دهد که مشخصات بیمار را در هنگام پذیرش، ثبت نموده و قابل ردیابی باشد. از مزیت های دیگر این مچ بندهای بیمارستانی، تحت شرایط مختلف، مخدوش نمی شود و در شرایط مرطوب و حتی مواد ضدعفونی کننده، از بین نمی رود.

از دیگر مزیت های چشمگیر دستبندهای بیمارستانی، مقاومت در برابر شستشو و ضد میکروب بودن آن است. مراکز بیمارستانی و درمانی می توانند در سهولت کامل هنگام پذیرش، کیفیت و سرعت خدمات خود را افزایش دهند و رضایت کثیر مردم و بیماران را جلب نمایند.

در هنگام زایمان و تولد نوزادان نیز، دستبند شناسایی نوزاد بسیار کاربردی و ضروری است. دیگر در هنگام نسبت دادن هویت به نوزادان خطا به حداقل می رسد و مادران با خیال راحتتر و اطمینان بیشتر به ادامه روند زایمان می رسند.

 

Related image

انواع سایزهای دستبند شناسایی بیمار:

دستبند شناسایی بیمار نوزاد

دستبند شناسایی بیمار کودک

دستبند شناسایی بیمار بزرگسال

 

Related image

پرینتر دستبند بیمارستانی چیست و چه مزایایی دارد؟

برای چاپ نمودن دستبند بیمارستانی با سایز مخصوص و کارایی لازم، نیاز به پرینتر دستبند بیمارستانی است. دستگاه مخصوص و ویژه که برای چنین کاری ایجاد شده است.

داشتن یک پرینتر اختصاصی برای مرکز درمانی یا بیمارستانی می تواند سرعت و کیفیت کار را افزایش داده و حتی قابل سفارشی سازی شده باشد. هزینه پرینتر دستبند بیمارستانی در دراز مدت کاملا قابل جبران است و بر کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده، می افزاید.

 

دستبند های شناسایی بیمار، همانطور که از نام پیداست برای شناسایی بیماران و یا نوزادان تازه متولد شده، مورد استفاده قرار می گیرند. مچ بند یا دست بند های شناسایی بیمار در رنگ ها و سایزهای مختلف تولید می شوند.

این مچ بند ها توسط دستگاه لیبل پرینتر مخصوص، عمل چاپ رو آنها انجام می شود. در واقع عمل چاپ روی این مچ بند ها توسط روش حرارت مستقیم انجام می شود و نیازی به ریبون، تونر و جوهر ندارند. از نظر بهداشتی بودن نیز این مچ بند ها مورد اعتماد هستند و در اماکن مخصوص خود مانند بیمارستان ها، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها که حالت ضد عفونی باید داشته باشند، جوابگو هستند.

از دیگر ویژگی های این مچ بند ها می توان به ضد آب بودن، قابل شستشو بودن، ضد تعریق بودن و مقاوم در برابر الکل را نام برد. پرستار ها و متصدی های ثبت نام بیمار می توانند اطالاعات جنسیتی و شناسایی بیمار یا نوزاد را بصورت نوشته یا بارکد چاپ نمایند.

• چاپ حرارت مستقیم

• آنتی باکتریال

• قابلیت اسکن شدن تا ۱۴ روز

• چاپ سریع و بستن آن روی مچ بیمار در کمتر از یک دقیقه

• قابلیت استفاده در عکس برداری MRI

• بدون لاتکس

• نصب و تعویض آسان بصورت کارتریجی

 

 

کلمات کلیدی : شایانیتلیبلبرچسبانواع برچسبانواع لیبلانواع لیبل کاغذیخصوصیات لیبل کاغذیویژگی های لیبل پی وی سیلیبل متالویژگی های لیبل متالویژگی های لیبل اموال خرد شونده . گچیویژگی های لیبل حرارتی . ترمالویژگی های لیبل شفافبرچسب شیشه ایویژگی های لیبل وید . گارانتیویژگی های لیبل طلا و جواهرویژگی های لیبل پارچه ای . تایوک – خرید آنلاین لیبل در مدل ها و سایز های مختلف – لیبل کاغذی – خرید لیبل کاغذی – خرید لیبل با قیمت مناسب – خرید لیبل بارکد – برچسب  لیبل – فروش لیبل – لیبل با کیفیت – راهنمای خرید لیبل – دستگاه چاپ لیبل پشت برچسب دار – فروش انواع لیبل کاغذی در انواع سایز ها – لیست قیمت لیبل – رول لیبر – فروشگاه لیبل – مشخصات لیبل – نکاتی در مورد لیبل – لیبل رنگی – خریدو فروش لیبل پرینتر و یا چاپ بارکد خوان – لوازم و تجهیزات لیبل – فروشگاه لوازم مصرفی لیبل – لیبل 

لیبل مرغوب – نیشابور – انیستاگرام – تلگرام کانال تلگرام لیبل – همه چی در مورد لیبل با کیفیت 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *