۶ راز برای موفقیت در برنامه‌نویسی که باید آن‌ها را بدانید!

۶ راز برای موفقیت در برنامه‌نویسی که باید آن‌ها را بدانید!

روزانه افراد زیادی از ما می‌پرسند که چگونه می‌توانم در برنامه‌نویسی پیشرفت کرده و با علاقه‌ آن‌را ادامه دهم، برنامه‌نویسی نیز مانند هر کار دیگری از فاکتورهای مختلفی تشکیل شده است که با دانستن و رعایت آن‌ها خواهید توانست در این حرفه پیشرفت کرده و به موفقیت دست یابید، در این آموزش قصد داریم برخی از مهم‌ترین نکات پیرامون موفقیت در برنامه‌نویسی را بیان کرده و آن‌ها را بشناسیم، در ادامه با همیار آی تی شایانیت همراه باشید.

Programing-Alphabet

شاید این نکات خیلی ساده و بدیهی به نظر برسند، اما باید بدانید رعایت کردن آن‌ها موفقیت شما را در برنامه‌نویسی تضمین خواهد کرد!

۱. علاقه‌ی قلبی داشته باشید!

اولین گام برای ورود به دنیای برنامه‌نویسی داشتن علاقه است، اگر واقعا به برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستید به شما توصیه می‌کنیم همین حالا یادگیری آن‌را شروع کنید، شما در این کار موفق خواهید بود!

اما اگر حس می‌کنید علاقه‌ی قلبی به برنامه‌نویسی ندارید لطفا به دنبال حرفه‌ی دیگری بروید!

سعی کنید همیشه بر اساس علاقه‌ی خود تصمیم گرفته و به دنبال آنچه که دوست دارید بروید، بنابراین در اولین مرحله باید هدفی را برگزیده و برای خود مشخص کنید که به کدام زبان برنامه‌نویسی علاقه‌مند هستید، اگر هنوز نمی‌دانید کدام زبان را انتخاب کنید می‌توانید به آموزش “چه زبانی را برای برنامه‌نویسی انتخاب کنیم” مراجعه کرده و به درستی تصمیم‌گیری کنید.

سعی کنید تنها بر اساس حرف مردم تصمیم‌گیری نکرده و علاقه‌ی خود را نیز برای انتخاب راه در نظر داشته باشید.

۲. پشتکار داشته باشید!

چه بخواهید چه نخواهید باید به شما بگوییم برای برنامه‌نویس شدن مسیر پرفراز و نشیبی در انتظار شماست!

شاید هر بار که قصد کامپایل کردن برنامه‌تان را داشته باشید با خطا و ارورهای متفاوتی رو به رو شوید، اگر در مواجهه با مشکلات دست از تلاش کشیده و نا امید شوید خیلی زود از برنامه‌نویسی زده شده و آن‌را رها خواهید کرد!

برای اینکه بتوانید در برنامه‌نویسی موفق باشید باید با ارورها بجنگید! اگر به برنامه‌نویسی علاقه‌ی قلبی داشته باشید مطمئنا پشتکار هم خواهید داشت، بنابراین اگر مورد اول (علاقه) را در خود می‌بینید باید به شما بگوییم برنامه‌نویس موفقی خواهید شد!

۳. هیچ‌وقت امیدتان را از دست ندهید!

مطمئنا اگر علاقه و پشتکار داشته باشید به اندازه‌ی کافی امید نیز خواهید داشت، صمیمانه از شما تقاضا می‌کنیم اگر هنگام نوشتن برنامه‌تان به مشکلی بر خوردید دست از تلاش برنداشته و همچنان ادامه بدهید، بسیاری از خطاهای برنامه‌نویسی ناشی از اشتباهات بسیار کوچک و یپش پا افتاده است، بنابراین شما با کمی تلاش و حوصله می‌توانید از پس آن‌ها بر بیایید، به شرطی که امید داشته باشید!

پس توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه امید خود را از دست نداده و تا انتها با قدرت ادامه دهید، شما موفق خواهید شد!

۴. صبر کردن را یاد بگیرید!

افراد زیادی هستند که قصد دارند “ره صد ساله را یک شبه طی کنند” شما نباید انتظار داشته باشید با یک ماه مطالعه یک برنامه‌نویس ماهر شوید!

صبر کردن یکی از فاکتورهای مهم در برنامه‌نویسی است، اگر قصد دارید برای اولین بار یک زبان برنامه‌نویسی را خیلی سریع یاد بگیرید با همان سرعت نیز آن را فراموش خواهید کرد، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم به طور آهسته و پیوسته به یادگیری بپردازید، برای این منظور می‌توانید از قانون ۹۰ دقیقه پیروی کنید، یعنی به صورت روزانه ۴۵ دقیقه از وقت خود را صرف مطالعه و آموزش زبان مورد نظر کرده و ۴۵ دقیقه‌ی دیگر را به تمرین عملی اختصاص دهید، به این ترتیب علاوه بر اینکه مبحث مورد نظر را به خوبی فرا می‌گیرید در عین حال از یادگیری خسته نخواهید شد!

علاوه بر این‌ها برای برنامه‌نویس شدن باید واقعا صبور باشید! همانطور که در نکته‌ی قبل به شما گفتیم امکان دارد هنگام نوشتن یک برنامه به خطاهای واقعا عجیبی برخورد کنید، در این مواقع لازم است به اندازه‌ی کافی صبر داشته و با ارور‌های مختلف کلنجار بروید!

Image result for عکس در مورد ۶ راز برای موفقیت در برنامه‌نویسی

۵. خلاقیتتان را تقویت کنید!

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای موفقیت در برنامه‌نویسی داشتن خلاقیت است، افراد زیادی در دنیا وجود دارند که به صورت حرفه‌ای در زمینه‌ی برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، اما در این بین آن‌هایی موفق می‌شوند که در این کار خلاقیت داشته و بتوانند با توجه به شرایط برنامه‌های مختلفی بنویسند و به نوعی نیاز کاربران را شناخته و به آن پاسخ دهند، اگر کمی به اطراف خود دقت کنید در میابید که اکثر پروژه‌های موفق دارای یک ایده و خلاقیت منحصر به فرد هستند، بنابراین شما نیز از همین الان به دنبال یک ایده‌ی جذاب باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید!

شما حتی می‌توانید در مراحل آموزش نیز خلاقیت خود را پرورش دهید، نباید فقط به گفته‌های مدرس اکتفا کنید، سعی کنید کدهای مختلف را بررسی کرده و آن‌ها را تغییر دهید، سپس نتیجه‌ی تغییرات خود را مشاهده کنید!

سعی کنید کدهای قبلی را به گونه‌ای دیگر بنویسید، پس از اینکه در این کار موفق شدید لازم است تا طرح‌های تازه‌ای خلق کرده و ایده‌های خود را به برنامه تبدیل کنید!

۶. زبان انگلیسی خود را تقویت کنید!

زبان تخصصی دنیای آی تی زبان انگلیسی است، بنابراین اگر می‌خواهید در برنامه‌نویسی پیشرفت کنید لازم است دانش زبان انگلیسی خود را به سطح قابل قبولی برسانید، یکی از راه‌هایی که هنگام مواجه شدن با خطاهای برنامه‌نویسی می‌توانید آن را به کار بگیرید جستجوی متن خطا داخل اینترنت است! از آن‌جایی که اکثر منابع معتبر آی‌تی به زبان انگلیسی هستند بنابراین برای رفع مشکل خود کافیست زبان انگلیسی را بدانید و بتوانید از آن استفاده کنید.

همچنین تکنولوژی همواره در حال پیشرفت است و شما باید به صورت مداوم دانش خود را به روز کنید، اگر می‌خواهید در این زمینه از سایرین عقب نمانده و به سرعت با دنیای آی تی پیش بروید لازم است به مطالعه‌ی منابع انگلیسی بپردازید!

هر چند نکات بالا شاید در نگاه اول کمی ساده و ابتدایی به نظر برسند، اما به شما توصیه می‌کنیم تحت هر شرایطی آن‌ها را رعایت کنید، موفقیت شما در برنامه‌نویسی در گرو همین نکات به ظاهر ساده و پیش پا افتاده است، آیا شما نیز نکته‌ی دیگری در این زمینه سراغ دارید؟ لطفا آن‌را در بخش دیدگاه‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید!

همچنین می‌توانید برای مشاهده‌ی تمام این مجموعه آموزش‌ها به صفحه‌ی الفبای برنامه نویسی در همیار آی تی شایانیت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *