مزایای استفاده از تکنولوژی در دامپروری

تکنولوژی در دامپروری

مدیریت دامپروری به طور سنتی به عنوان تجارت مشاغل مرغداری، مزارع لبنی، دامداری یا سایر فعالیت های تجاری مرتبط با دام شناخته شده است. مدیران دام باید بر کارگران نظارت داشته و از مراقبت و تغذیه مناسب حیوانات اطمینان حاصل کنند.

با این حال، اخیرا ثابت شده است که استفاده از تکنولوژی در دامپروری موجب تحول می‌شود. تحولات جدید در ۸ تا ۱۰ سال گذشته، پیشرفت های چشمگیری را در زمینه ی تکنولوژی در دامپروری ایجاد کرده است که ردیابی و مدیریت دام ها را بسیار ساده تر و مبتنی بر داده ها می‌کند. این فناوری می تواند در قالب فناوری های غذایی، ژنتیک، فناوری دیجیتال و موارد دیگر به وجود آید. سنسورهایی برای نظارت بر کیفیت شیر، سلامتی و هورمون های بارداری در زمان واقعی تولید می‌شوند. علاوه بر این، حصارهای مجازی وجود دارند که می توانند حیوانات را با حسگر به حرکت درآورند و از راه دور از یک منطقه مرتع به منطقه دیگر منتقل کنند. حتی رباتیک در این صنعت به سرعت پیشرفت می کند و چالش های کمبود نیروی کار در مزارع دامی سنتی را برطرف می کند. ۱۲ درصد از مزارع لبنی در حال حاضر از ربات استفاده می‌کنند و پیش بینی می شود طی ۵ سال آینده به ۲۰ درصد برسد.

 

مزرعه داری هوشمند - آینده صنعت کشاورزی و دامداری – راهکار های موقعیت یابی  افراد و اشیا در لحظه
مزایای استفاده از تکنولوژی در دامپروری

۱- استفاده از تکنولوژی در دامپروری می تواند ظرفیت بهره وری، رفاه یا مدیریت حیوانات و دام را افزایش یا بهبود بخشد.
۲- سنسورها و فناوری های داده مزایای بزرگی برای صنعت دامپروری فعلی دارند. این امر می تواند با شناسایی حیوانات بیمار و به رسمیت شناختن فضای مناسب برای بهبود، بهره وری و رفاه دام را بهبود بخشد. بینایی رایانه به ما این امکان را می دهد تا انواع داده های غیرمنطقی را در اختیار داشته باشیم که به بینش های قابل توجه و پر کاربرد خلاصه می‌شوند. تصمیم گیری مبتنی بر داده منجر به تصمیمات بهتر و کارآمدتری می‌شود که باعث افزایش بهره وری گله های دام می شود که از مزایای استفاده از تکنولوژی در دامپروری می‌باشد.
۳- نظارت خوب و مداوم در نتیجه ی تکنولوژی در دامپروری باعث می شود تا سلامت حیوانات حفظ شود.
۴- Eye Namic رفتار حیوانات را کنترل می‌کند. وقتی آنها بی قرار هستند، سیستم به دامدار هشدار می‌دهد. مانیتور سرفه در صورت بروز اختلالات تنفسی به فرد اطلاع می دهد تا قبل از بروز بیماری واقعی، دام ها درمان شوند و از شیوع بیماری جلوگیری شود. با Eyescan می توان وزن دام ها را به طور مداوم ارزیابی کرد و بهترین لحظه برای فروش آنها را شناسایی کرد. PLF از طریق نتایج فنی بهتر، سود بیشتر و رضایت بیشتر در کار دامپروری، مزرعه را به سطح بالاتری خواهد رساند.
۵- سیستم Cow View برای یافتن گاوهای شیری برای شیردهی، کشف گاوها در گرما، یافتن گاوهایی با فعالیت کم و نظارت بر رفتارهای مختلف دام ها استفاده می‌شود.
۶- بخش عمده ای از مزایای استفاده از تکنولوژی در دامپروری این است که توجه دامپروران را به آن دسته از حیواناتی که نیاز به مراقبت ویژه دارند جلب می‌کند. آنها وقت کمتری را صرف حیوانات خود نمی‌کنند بلکه بیشتر از زمان خود برای رسیدگی بهتر به دام ها استفاده می کنند.

 

کلمات کلیدی: دامداری ، دامداری نوین ، تکنولوژی در دامپروری ، نرم افزار دامداری آریا 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *