ریموت دسکتاپ چیست؟

در کامپیوتر اصطلاح ریموت دسکتاپ به یک نرم افزار و یا سیستم عاملی گفته می شود که اجازه می دهد محیط کامپیوتر شخصی  از راه دور بر روی سیستم اجرا شود، درحالیکه همزمان در حال اجرا و نمایش در سیستم جداگانه ای می باشد.

این نرم افزارهای ریموت دسکتاپ دارای قابلیت ها و ویژگی های خاصی برحسب انواع مختلف و کاربرد آن هستند.

در ادامه مقاله به شرح این نرم افزارها و نحوه استفاده از آنها می پردازیم.

ریموت دسکتاپ چیست؟

اگر شما از سیستمی استفاده میکنید که احتیاج دارید که به سیستم دیگری جز آن دسترسی داشته باشید سرویس اتصال از راه دور یا  Remote Desktop این امکان را به شما می دهد که همه چیز برای شما از راه دور قابل دسترس باشد.

تا وقتی که سیستم مورد نظر شما روشن باشد شما می توانید فایل های خود را جابجا کنید و یا برنامه ی خاصی را اجرا کنید و حتی مشکلات برنامه ی خاص و یا آن سیستم را بررسی و حل کنید و یا به صورت از راه دور با آن کار کنید.

در واقع شما با سرویس ریموت دسکتاپ و یا اتصال از راه دور می توانید به صورت همزمان به چند سیستم دسترسی داشته باشید خواه آن سیستم ها در دفتر قرار داشته باشند خواه در منزل.

اگر از طریق سرویس  vpn وارد شبکه ی دیگری شوید می توانید از آن سیستم برای وصل شدن به سیستم های دیگر در آن دفتر و یا شرکت استفاده کنید.

سرویس ریموت دسکتاپ و یا اتصال از راه دور در ویندوز تعبیه شده است اما به عنوان یک برنامه تحت عنوان “Windows 10 Universal” در   Microsoft Store نیز وجود دارد. اگر شما به سیستمی که تحت ویندوز نیست هم دسترسی داشته باشید این سرویس در دستگاه های مک IOS و اندروید نیز قابل دسترس است.

کلیدواژه:ریموت دسکتاپ_Microsoft Store_شایانیت_

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *