معرفی انواع زبان های برنامه نویسی و کاربرد آن ها

معرفی انواع ربان های برنامه نویسی و کاربرد های آن 

ممکن است این سوال که چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم؟ برای شما نیز به وجود آمده باشد. دنیای امروزه به واسطه‌ی توسعه‌ی تکنولوژی و برنامه نویسی، پیشرفت‌های فراوانی داشته است و این پیشرفت‌ها به خوبی توانسته‌اند اثرات خوبی را در جوانب مختلف زندگی بشر بر جای بگذارند.

در گذشته تصور می‌شد که یادگیری برنامه نویسی تنها مختص دانشجویان رشته‌‌ی کامپیوتر است و سایر رشته‌ها به آن نیازی ندارند؛ اما چنین تصوری دیگر صحیح نیست زیرا نیاز به مختصص‌های برنامه نویسی در همه‌ی زمینه‌ها از جمله پزشکی، حمل و نقل، علوم انسانی، اقتصاد و… احساس می‌شود و چه بهتر که متخصص‌های همین زمینه‌ها، با نیازسنجی در زمینه‌ی تخصص خود، برنامه‌های کاربردی مورد نظر خود را جهت انجام سریع‌تر و دقیق‌تر کارها توسعه دهند.

علاوه بر این، طرز تفکر برنامه نویسی، می‌تواند مهارت حل مساله را در شما تقویت کند. برنامه نویسی مغز شما را به تفکر عمیق و منطقی در مورد یک مسئله وادار کرده و به شما در سازماندهی افکار، به کارگیری منطق و در نهایت ارائه‌ی راهکار کمک می‌کند.

هر بار که با یک چالش جدید رو به رو می‌شوید، می‌بایست مغز خود را به کار گیرید؛ شاید مجبور شوید قانون خود را بسازید و یک رویکرد منطقی را دنبال کنید. این تمرینات شما را به فرد باهوش‌تری تبدیل کرده و به مغز شما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که هر روزه در زندگی خود با آن‌ها رو به رو می‌شوید، به راحتی حل کنید و این بهترین کاری است که شما می‌توانید برای تغییر این دنیا انجام دهید.

در ادامه با معرفی انواع مختلف زبان‌های برنامه نویسی، کسب درآمد از برنامه نویسی و بهترین روش‌ها و منابع آموزش برنامه نویسی با ما همراه باشید.

زبان‌های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی چیست؟ زبان برنامه نویسی یک زبان قراردادی است که مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را در بردارد و انواع مختلفی از خروجی‌ها را تولید می‌کند. زبان‌های برنامه نویسی برای پیاده سازی الگوریتم‌ها استفاده می‌شوند.
تا کنون هزاران زبان برنامه نویسی برای کاربردهای مختلف ایجاد شده است و هر ساله بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. اما تنها تعداد اندکی از آن‌ها کاربردهای گسترده و تقاضای بالا برای استخدام دارند.
اگر در ابتدای راه یادگیری برنامه نویسی باشید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که کدام زبان برنامه نویسی برای یادگیری بهتر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که نمی‌توان تعیین کرد که کدام یک از زبان‌های برنامه نویسی، خوب یا بد هستند و شما می‌بایست با توجه به علاقه‌ و با تعیین مسیر و پلتفرم مورد نظر خود، زبان برنامه نویسی مناسب برای یادگیری را انتخاب کنید.

انواع زبان‌های برنامه نویسی

اگر بخواهیم زبان‌های برنامه نویسی را بر اساس پلتفرم و بستر مورد استفاده دسته بندی کنیم، چهار دسته بندی زیر به دست می‌آیند:

زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ

ما برای توسعه‌ی نرم افزارهای تحت ویندوز و دسکتاپ به زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ نیاز داریم. برخی از رایج‌ترین زبان‌های برنامه نویسی تحت دسکتاپ عبارتند از: C#، C، C++، Java،Python، Perl، Visual Basic

زبان‌های برنامه نویسی تحت وب

زبان‌های برنامه نویسی تحت وب به دو دسته‌ی زبان‌های برنامه نویسی سمت کاربر (Front end) و زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور (Back end) تقسیم می‌شوند.

برخی زبان‌های برنامه نویسی / نشانه گذاری سمت کاربر عبارتند از: HTML، CSS، JavaScript، jQuery

برخی زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور عبارتند از  Java، PHP، Ruby، Python، ASP.NET

زبان‌های برنامه نویسی موبایل

برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل می‌توان از زبان‌های برنامه نویسی مختص هر پلتفرم (اندروید، iOS و…) استفاده کرد. برخی از این زبان‌ها عبارتند از: C#، Java، Swift، Ruby، Javascript و Objective-C.

زبان‌های برنامه نویسی چند منظوره

برخی از زبان‌های برنامه نویسی قابلیت استفاده در چندین بخش و پلتفرم‌های مختلف دارند؛ که به این گونه زبان‌ها، زبان‌های چند منظوره گفته می‌شود. برای نمونه، زبان‌های C#، Python، Scala، GO، C++ و C از این دسته زبان‌ها می‌باشند.

پیش نیازهای برنامه نویسی

برخی از مهم‌ترین پیش نیازهای برنامه نویسی عبارتند از:

• یادگیری تایپ ۱۰ انگشتی
• یادگیری زبان انگلیسی و اصطلاحات تخصصی برنامه نویسی
• آشنایی نسبی با کامپیوتر و اینترنت
• آشنایی با ریاضیات
• آشنایی با الگوریتم و فلوچارت

کسب درآمد از برنامه نویسی

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه از برنامه نویسی پول در بیاوریم؟ آیا برنامه نویسی درآمد دارد؟ در پاسخ به این سوالات می‌توان گفت که برنامه نویسی یک از پول‌سازترین مشاغل در سراسر دنیاست و شما می‌توانید به روش‌های مختلف، حتی بدون نیاز به استخدام در شرکت‌های برنامه نویسی به کسب درآمد از توانایی‌های خود بپردازید.

تنها کافی است مسیر و علاقه‌ی خود را به درستی انتخاب کرده، یادگیری را شروع کنید و همواره دانش و اطلاعات خود را به روز نگه دارید تا بتوانید برنامه‌هایی متناسب با نیازهای جدید را توسعه دهید. سپس برای خود پروژه‌هایی تعریف کنید و شروع به کدنویسی آن‌ها کنید تا در آینده بتوانید آن‌ها را به عنوان نمونه کار به مشتریان خود نشان دهید.

مطلب پیشنهادی :  ترافیک بالا اما فروش صفر، تاثیر اجتماعی چطور می‌تواند به شما کمک کند؟

در نهایت نیز می‌توانید وب سایت یا اپلیکیشن‌های خود را توسعه داده و از این طریق به کسب درآمد نامحدود دسترسی پیدا کنید، برای سازمان‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی به صورت قراردادی یا پروژه‌ای کار کنید و یا از طریق سایت‌های فریلنسری پروژه‌های مختلف را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از طریق فروش پکیج‌های آموزش برنامه‌ نویسی، ایده پردازی و انجام پروژه‌های دانشجویی به درآمد بالایی دست پیدا کنید.

درآمد برنامه نویسی چقدر است؟

درآمد برنامه نویسی در کشورها و ایالت‌های مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال، در کشور آمریکا، میزان درآمد برنامه نویسان بین ۶۵ هزار دلار تا ۱۱۰ هزار دلار در سال است و در کشور آلمان میزان درآمد برنامه نویسان بین ۳۶ هزار یورو تا ۶۷ هزار یورو متغیر می‌باشد. در ایران نیز درآمد برنامه‌ نویسان از ماهیانه ۵ میلیون تومان تا ۲۰ میلیون تومان و در مواردی حتی بیشتر متغیر می‌باشد.

سیستم مورد نیاز برای برنامه نویسی

داشتن یک سیستم قوی برای برنامه نویسی، می‌تواند لذت برنامه نویسی شما را افزایش دهد اما برای شروع برنامه نویسی به سیستم‌های گران قیمت نیاز ندارید و حتی سخت افزارهای ضعیف هم نیازهای شما را برطرف می‌کنند.
جالب است بدانید حتی بسیاری از افراد بدون داشتن لپ تاپ، برنامه نویسی را شروع می‌کنند. برای جزییات بیش‌تر مطالعه‌ی مقاله‌ی ” برنامه نویسی بدون لپتاپ ! اگر لپ‌تاپ نداریم چگونه برنامه‌نویسی را شروع کنیم؟ ” را در وبلاگ سون لرن پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین زبان برنامه نویسی

برخی از زبان‌های برنامه نویسی محبوبیت زیادی در دنیا دارند و می‌توانند برای برنامه نویسان این زبان‌ها ثروت زیادی به همراه داشته باشند. برخی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی عبارتند از: Python، Java، R، Javascript، Swift، C++، C#، PHP، SQL و GO.

کتاب آموزش برنامه نویسی

برخی افراد یادگیری برنامه نویسی با استفاده از کتاب را بر روش‌هایی مانند تماشای ویدیو ترجیح می‌دهند. مزیت این روش این است که کتاب‌ها همیشه در دسترس هستند و شما می‌توانید در هر مکان و زمانی به یادگیری برنامه نویسی بپردازید!

مقاله‌ی ” ۱۰ کتاب برنامه نویسی که حتما باید آن‌ها را بخوانید “در وبلاگ سون لرن، ۱۰ کتاب برتر آموزش برنامه نویسی و مزایای هر یک را به شما معرفی می‌کند. گرچه پیشنهاد می‌شود که در کنار مطالعه‌ی این کتاب‌ها، تمرینات عملی نیز داشته باشید.

مهاجرت از طریق برنامه نویسی

امروزه، کشورهای توسعه‌یافته بیش‌تر از گذشته سعی در جذب متخصصان برنامه نویسی داشته و سعی می‌کنند با در نظر گرفتن مزایای ویژه، برنامه نویسان در زمینه‌های مختلف را به خود جذب کنند. افرادی که تمایل به مهاجرت از طریق برنامه نویسی دارند، معمولا کشورهای انگلیسی زبان را ترجیح می‌دهند و سایر کشورهای مدرن مانند روسیه، ژاپن، سنگاپور و… به دلیل عدم تسلط بر زبان این کشورها، گزینه‌های بعدی برنامه نویسان برای مهاجرت هستند. علاوه بر این، تفاوت درآمد برنامه نویسان، شرایط اقتصادی کشور مقصد و نسبت مخارج به درآمد مسئله‌ای بسیار مهم است که باید به آن توجه داشت.

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

تمامی زبان‌های برنامه نویسی، به شرطی که در آن‌ها مهارت کافی کسب کنید برای یادگیری و مهاجرت مناسب هستند. هر زبانی بازار کار خود را دارد و بهتر است پیش از تصمیم‌گیری، برنامه ریزی کنید.

آیا من هم می‌توانم برنامه نویس شوم؟!

ممکن است مزایای بیشمار و درآمد بالای برنامه نویسان، موجب شود برخی به یادگیری این حرفه روی آورند و پس از مدتی به دلیل عدم تطابق روحیات و ویژگی‌هایشان با ویژگی‌های یک برنامه نویس، در نیمه‌ی راه پشیمان شده و آن را رها کنند. اگر می‌خواهید بدانید که برنامه نویسی برای شما مناسب است یا خیر و این که آیا می‌توانید در این زمینه موفق شوید.

آموزش برنامه نویسی اندروید

درصد بسیار زیادی از بازار موبایل را موبایل‌هایی با سیستم عامل اندروید تشکیل می‌دهند و به همین دلیل درصد بالایی از سرمایه گذاران ترجیح می‌دهند تا در این زمینه سرمایه گذاری کنند و این موضوع باعث تقاضای بالا برای استخدام برنامه نویسان اندروید می‌شود. برای نوشتن اپلیکیشن‌های اندروید، شما به یادگیری زبان‌هایی مانند Java، Kotlin، C#، C++ و یا Dart نیاز خواهید داشت. با استفاده از این زبان‌ها شما می‌توانید اپلیکیشن‌های موسیقی، بازی، چت و… را برای دستگاه‌های اندروید توسعه دهید.

کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید

روش‌های زیادی برای کسب درآمد از برنامه نویسی اندروید وجود دارد و شما می‌توانید پس از کسب مهارت کافی در این زمینه، با نیاز سنجی و خلاقیت خود، برنامه‌هایی جذاب ایجاد کنید و به کسب درآمد از آن‌ها بپردازید. همچنین می‌توانید اپلیکیشن خود را در گوگل پلی یا بازار قرار داده و از طریق دریافت تبلیغات یا پرداخت درون برنامه‌ای کسب درآمد کنید. بهترین روش یادگیری برنامه نویسی اندروید استفاده از دوره‌ متخصص اندروید آکادمی سون لرن است. در این روش شما علاوه بر یادگیری برنامه نویسی اندروید در کوتاه‌ترین زمان، با مدرس در ارتباط هستید و می‌توانید نکات و ترفندهای ورود به بازار کار داخلی و خارجی را نیز بیاموزید.

آموزش زبان برنامه نویسی پایتون

وقتی Guido van Rossum در دهه ۱۹۹۰ میلادی، پایتون را به عنوان پروژه جانبی خود توسعه می‌داد، هیچ کس فکر نمی‌کرد که روزی این زبان به محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی دنیا تبدیل شود.

پایتون یک زبان زیبا، ساده، متن باز، شی گرا و در عین حال قدرتمند است. این زبان جامعه و پشتیبانی بسیار فعالی دارد و هر زمان هنگام کدنویسی به مشکل برخورد کنید به راحتی می‌توانید راه حل آن را با کمی جست و جو در اینترنت و یا پرسش سوال خود در انجمن‌ها پیدا کنید.

پایتون یک زبان برنامه نویسی در هم گسیخته نیست و از همان ابتدا، بر روی تجربه توسعه دهنده تمرکز کرده و سعی کرده تا موانع برنامه نویسی را کاهش دهد و حتی بچه‌های کم سن و سال نیز بتوانند کدهای درجه یک تولید کنند.

کاربرد زبان برنامه نویسی پایتون

امروزه، پایتون در همه‌ی زمینه‌های توسعه نرم افزار کاملاً پیشرو است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادگیری زبان پایتون بسیار ساده بوده و کتابخانه‌های قدرتمند این زبان، به شما امکان توسعه‌ی هر نوع برنامه‌ای را می‌دهند. برای مثال شما می‌توانید پروژه‌های یادگیری ماشینی خود را با استفاده از کتابخانه‌ی تنسور فلو (TensorFlow) و از پیلو (Pillow) در پروژه‌های پردازش تصویر استفاده کنید. تعداد کتابخانه‌های کاربردی پایتون بسیار زیاد است و با کمی جست‌وجو می‌توانید کتابخانه‌ی مورد نیاز خود را پیدا کنید.

ویژگی‌های زبان برنامه نویسی پایتون

زبان برنامه نویسی پایتون بسیار ساده و نزدیک به زبان انسان است. این زبان به شما اجازه می‌دهد تا با کدهای کمتر، کارهای بیش‌تری انجام دهید.
پس از یادگیری پایتون، یادگیری سایر زبان‌های برنامه نویسی برای شما بسیار آسا‌ن‌تر خواهد بود. قوانین پایتون به شما کمک می‌کنند تا هنگام برنامه نویسی، خطاهای کمتری انجام دهید. این زبان خوانایی و انعطاف پذیری بالایی دارد و خطایابی در آن بسیار ساده است.

کسب درآمد از برنامه نویسی پایتون

با توجه به تقاضای بالا برای برنامه‌ نویسان پایتون، در هر کجای دنیا که باشید می‌توانید از این زبان کسب درآمد کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌شود، زبان پایتون یکی از زبان‌هایی است که کارفرمایان تمایل زیادی به استخدام متخصصان این زبان دارند.

آموزش زبان برنامه نویسی php

زبان برنامه نویسی php یک زبان اسکریپت نویسی قدرتمند و متن باز سمت سرور برای طراحی وب سایت‌های پویا است. این زبان رایگان است و در توسعه‌ی محبوب‌ترین سایت ساز دنیا یعنی وردپرس، استفاده شده است. انتخاب php نسبت به سایر زبان‌های برنامه نویسی سمت سرور مزایای قابل توجهی دارد. php زبانی ساده است و برای یادگیری مبتدیان مناسب است.

شما می‌توانید در زمانی کوتاهی بر مفاهیم اصلی این زبان مسلط شده و به بازار کار وارد شوید. زبان php سرعت بالاتری نسبت به سایر زبان‌های اسکریپت نویسی مانند asp.net و jsp دارد و به دلیل جامعه‌ی‌ جهانی پشتیبانی گسترده، یافتن مستندات و عیب یابی آن بسیار آسان است.

آموزش طراحی وب

شاید شما هم شنیده باشید که یکی از پول‌سازترین مشاغل دنیا، طراحی وب سایت است و این سوال برای شما پیش بیاید که طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟ شما برای ورود به دنیای طراحی وب، باید مراحل یادگیری طراحی وب سایت را به ترتیب طی کنید. مسیر یادگیری برنامه نویسی وب بدین صورت می‌باشد: ابتدا یک ویرایشگر متن مانند Notepad++، PhpStorm، Microsoft Visual StudioT، NetBeans و یا هر ویرایشگر کد دیگری را بر روی سیستم خود نصب کنید. سپس به یادگیری زبان‌های HTML، CSS، Javascript و یک زبان سمت سرور مانند PHP بپردازید.

درآمد برنامه نویسی وب

اگر شما بتوانید مهارت بالایی در برنامه نویسی تحت وب کسب کنید، درآمد بسیار بالایی خواهید داشت. برای مثال در کشور آمریکا، درآمد سالیانه‌ی برنامه نویسان وب مبلغی بین ۷۰ هزار دلار تا ۱۳۰ هزار دلار در سال است.

طراحی رابط کاربری (UI)

رابط کاربری فضایی است که در آن تعامل میان کاربران و وب سایت شما انجام می‌شود. طراحی رابط کاربری نقطه‌ی تلاقی هنر و علم برنامه نویسی کامپیوتر است و یک طراح موفق می‌بایست بر هر دو علم تسلط کافی داشته باشد. کاربران به واسطه‌ی رابط کاربری به وب سایت جذب می‌شوند و این می‌تواند زمینه‌ساز مراجعات بعدی آن‌ها باشد. معمولا به افرادی که به تازگی با دنیای برنامه نویسی وب آشنا شده‌‌اند توصیه می‌شود تا کار خود را با طراحی رابط کاربری آغاز کنند زیرا یادگیری برنامه نویسی فرانت اند نسبت به برنامه نویسی بک اند آسان‌تر و شیرین‌تر می‌باشد.

علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند بلافاصله پس از مدت کوتاهی آموزش، آموخته‌های خود را پیاده سازی کنند و نتیجه‌ی آن را به صورت عملی مشاهده کنند. اگر تمایل دارید فعالیت خود را در برنامه نویسی وب شروع کنید، به شما یادگیری طراحی رابط کاربری را توصیه می‌کنیم زیرا برای شما بسیار جذاب خواهد بود و به هیچ عنوان خسته کننده نیست.

مطلب پیشنهادی :  چگونه یک توسعه دهنده ی وب back-end برای پروژه ی بعدی خود پیدا کنید

کسب درآمد از طراحی رابط کاربری

تقاضا برای طراحی رابط کاربری، روز به روز در حال افزایش است زیرا علاوه بر به وجود آمدن وب سایت‌های جدید، وب سایت‌های قدیمی نیز برای بروز رسانی طرح وب سایت خود، از طراحان رابط کاربری درخواست همکاری می‌کنند.
شما می‌توانید با یادگیری طراحی رابط کاربری از طریق وب سایت‌های فریلنسری داخلی و خارجی به کسب درآمد بپردازید. درآمد سالیانه‌‌ی یک طراح رابط کاربری در آمریکا حدودا ۷۶ هزار دلار در سال می‌باشد و می‌تواند بنا بر به تجربه و تسلط شما، افزایش یابد.

آموزش برنامه نویسی با فریمورک لاراول

Laravel محبوب‌ترین فریمورک PHP است. لاراول به طور چشم‌گیری، سرعت برنامه نویسی شما را بالا می‌برد. لاراول بر پایه‌ی معماری MVC است و امنیت بالاتری برای سیستم شما فراهم می‌کند؛ در صورتی که توسعه‌ی وب سایت‌های پیچیده و تامین امنیت آن‌ها بدون استفاده از این فریم ورک بسیار مشکل خواهد بود.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های لاراول عبارتند از:

امنیت بالا، آسانی در یادگیری، آسان‌تر کردن اعمالی همچون احراز هویت (Authentication)، توسعه برنامه بدون به خطر افتادن قابلیت‌ها و کدهای قبلی برنامه، قابلیت ایجاد پکیج‌های مختلف، استفاده کردن از موتور Template Blade، افزایش چشمگیر سرعت کد نویسی، قابلیت اجرای تست‌‌های متعدد مانند Unit Testing با استفاده از دستوراتی ساده و …

پیشنهاد می‌کنیم بلافاصله پس از یادگیری زبان php، این فریم ورک را به صورت عملی بیاموزید.

آموزش برنامه نویسی جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی JavaScript یکی از محبوب‌ترین و پرتقاضاترین زبان‌های برنامه نویسی دنیاست. از جمله کاربردهای زبان جاوا اسکریپت می‌توان به برنامه نویسی سمت سرور و سمت کاربر سایت، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ اشاره کرد. جاوا اسکریپت یک زبان مفسری و شی گراست و بر خلاف زبان‌های کامپایلری، به سیستم عامل وابسته نیست. این زبان برای تفسیر شدن به کامپایلر نیاز ندارد و شما برای نوشتن کدهای جاوا اسکریپت تنها به یک ویرایشگر متنی نیاز دارید. کدهای جاوا اسکریپت به صورت کراس پلتفرم بر روی پلتفرم‌ها و مرورگرهای مختلف اجرا می‌شوند.

پیش نیاز یادگیری جاوا اسکریپت

بهتر است پیش از شروع به یادگیری جاوا اسکریپت، با زبان‌های HTML و CSS آشنایی داشته باشید.

بازار کار جاوا اسکریپت

به دلیل کراس پلتفرم بودن و کتابخانه‌های فراوان و کاربردی و فریم ورک‌های جاوا اسکریپت، این زبان پرتقاضاترین زبان برنامه نویسی دنیاست و حقوق یک متخصص جاوا اسکریپت در کشور آمریکا به طور متوسط، سالیانه حدودا ۸۵ هزار دلار می‌باشد.

مقاله‌ی ” راه‌های کسب درآمد با برنامه نویسی جاوا اسکریپت ” وبلاگ  می‌تواند به شما در رابطه با روش‌های کسب درآمد از برنامه نویسی Javascript کمک کند.
اگر قصد ورود به بازار کار جاوا اسکریپت را دارید و می‌خواهید در مدت زمانی کوتاه، به یک برنامه نویس فول استک تبدیل شوید، دوره متخصص جاوااسکریپت برای شما مناسب است.

آموزش وردپرس

وردپرس محبوب‌ترین پلتفرم توسعه‌ی وب سایت است و بیش از ۳۰ درصد از کل وب سایت‌های دنیا از آن استفاده می‌کنند. شما می‌توانید با یادگیری ساخت افزونه و قالب‌های وردپرس و فروش آن‌ها در مارکت‌های داخلی و خارجی، یک منبع نامحدود برای کسب درآمد خود داشته باشید. اگر به دنبال یافتن بهترین منبع آموزش وردپرس هستید و قصد دارید در زمانی کوتاه به یک متخصص حرفه‌ای وردپرس تبدیل شوید.

آموزش علم داده

علم داده یک زمینه میان رشته‌ای و ترکیبی از اصول، فرآیندها و الگوریتم‌هاست که به متخصصان این علم کمک می‌کند تا از تحلیل داده‌های کاربران، اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورند و در جهت ارائه‌ی بهتر خدمات به کاربران از این اطلاعات استفاده کنند. برای مثال علم داده کمک می‌کند تا تبلیغات مورد علاقه‌ی هر کاربر به صورت منحصر به فرد به وی نشان داده شود و از نمایش تبلیغاتی که کاربر علاقه‌ای به آن‌ها ندارد، جلوگیری شود.

بازار کار علم داده

امروزه با افزایش حضور کاربران در اینترنت و با توجه به حجم بالای اطلاعات کاربران از حضور در وب سایت‌ها، تقاضا برای استخدام متخصصان علم داده رو به افزایش است و شما می‌توانید با تسلط بر آن در شرکت‌های بزرگ و کوچک داخلی و خارجی استخدام شوید.

در کشور آمریکا متوسط حقوق دریافتی یک متخصص علم داده حدودا ۱۱۴ هزار دلار در سال است، که مبلغ قابل توجهی می‌باشد!
جمع‌بندی:

در سر تا سر دنیا و همگام با پیشرفت تکنولوژی، تقاضا برای استخدام متخصصان برنامه نویسی رو به افزایش است. تنها کافی است که پیش از شروع، علاقه‌ی خود را کشف کنید و در زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود قدم بگذارید.

گروه نرم افزاری انفورماتیک شایانیت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *